A MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvarra érkező repülőtéri vasút tervét egyformán támogatja szakmailag – nyilatkozta Homolya Róbert, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója az MTI-nek. A vezetőt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret a belvárossal összekötő kötöttpályás közlekedésről kérdezték.
Már az építési engedélyezési eljárás zajlik
A MÁV elnök-vezérigazgatója ismertette, a hatályos kormánydöntés szerint a Nyugati pályaudvarral összeköttetésben lévő Kőbánya-Kispest állomásról indulna egy leágazás a 100-as (Budapest-Záhony) vonalon a repülőtér érintésével, ami Monornál térne vissza a fővonalra. Ennek a tervezési munkáját a NIF Zrt. már elvégezte, jelenleg az építési engedélyezési eljárás folyik.
Ehhez kapcsolódóan a vasúttársaság javasolja, hogy
Kőbánya-Kispestről közvetlen vasúti összeköttetést létesítsenek a Keleti pályaudvarra is, ahonnan 15 percenként indulhatnának vonatok a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, ez a Keleti pályaudvarról 20 perces eljutást tenne lehetővé a repülőtérre.
Kiemelt jelentőségű a projekt
„A társaság véleménye szerint a kormány – budapesti fejpályaudvarok jövőjéről is szóló – döntéseitől függ majd, hogy melyik nyomvonal valósulhat meg” – tette hozzá.
Mint mondta, a kormány szándéka, hogy a közszolgáltatási személyszállítás országos gerincét a környezetkímélő vasút képezze. Ennek egyik fontos eleme lehet a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér 2. terminál vasúti kapcsolatának megteremtése, amit a MÁV is kiemelten fontosnak tart.
(Hegedűs Gergely, magyarepitok.hu)