in , ,

Sivalkodik és másokra mutogat a MOL a drága benzin miatt – Nem kímélték sem az ukránokat, sem a horvátokat

„A megemelt tranzitdíjak az egész régióban kihívást jelentenek az üzemanyagpiaci szereplők számára” – jelentették ki.

Az ukrán tranzitdíj áll az üzemanyagár növekedése mögött. A MOL Ukrajnából a Barátság, Horvátországból pedig az Adria vezetéken keresztül vásárol kőolajat, ami eleve kiszolgáltatottá teszi hazánkat.

A mai nap folyamán azonban világossá vált,

a MOL megelégelte, hogy az ukrán és a horvát cégek az egekbe emelték a területükön keresztülhaladó csővezetékek használati díját.

„A MOL csoport ukrán és horvát partnerei visszaélnek Csehország, Szlovákia és Magyarország történelmi kiszolgáltatottságával” – közölte az olajtársaság a Világgazdaság érdeklődésére.

A lap tájékoztatott róla, hogy a Barátság csővezetéken közel háromszoros drágulás ment végbe másfél év alatt.

Ukrajna júniustól tonnánként 17, augusztustól már 21 eurót számít fel. Előtte ez 13,6 euró volt, a háború előtt pedig mindössze 9. Ezen felbuzdulva a horvátok is növelték az árakat, ugyanakkor a konkrét tarifákat még mindig nem lehet tudni.

Kiderült, hogy a tranzitdíjak jelentősen kihatnak az üzemanyag literenkénti árára is. Ezzel kapcsolatban az MBH Bank elemzője, Rácz Balázs például azt mondta a lapnak, hogy „a növekvő tranzitdíj egyértelműen hozzájárult az üzemanyagárak meredek emelkedéséhez. A jelentősen emelkedő szállítási költség az üzemanyagárak alakulásában is érezteti a hatását.”

A MOL leszögezte, hogy az ukrán és horvát partnereik magatartását visszaélésként értékeli.

A megemelt tranzitdíjak az egész régióban kihívást jelentenek az üzemanyagpiaci szereplők számára”

– jelentették ki.

A horvátok húzásával azonban kényes helyzet állt elő. A lap rámutatott, hogy a MOL csoport egyedül az Adria vezeték horvátországi szakaszán tud beszerezni nem orosz kőolajat ahhoz, hogy megfeleljen az uniós szankcióknak. Tekintve, hogy a horvátok extrém árakat diktálnak, a hosszú távú ellátásbiztonságot jelentő szerződés helyett egyelőre csak rövid távú szerződések megkötésére volt lehetőség.

 

(Mandi)

 

 

 

 

LEGYÉL NAPRAKÉSZ!

 

Orbán Viktor az asztalra csapott: az ukrán gabona nem maradhat itt

Budapest pénteken is elesett, erre jön még rá a diáktüntetés és a tervezett hídlezárás – Hatalmasak a torlódások a Budapest felé vezető utakon