A fővárossal meglévő együttműködési megállapodásuk ellenére velük nem, csak a Magyar Autóklubbal egyeztetett Karácsony Gergely a napokban bejelentett közlekedési változásokról, írja közösségi oldalán a Magyar Kerékpárosklub. Karácsony csak a kész döntésekről tájékoztatta őket, mint a nagykörúti lámpaprogramnak az autósok számára kedvező átállításáról, a kerékpársáv részleges leszűkítéséről, valamint a forgalomcsillapított utcák újranyitásáról.
A Kerékpárosklub Facebook-bejegyzéséből az is kidederül, hogy a klub elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy Karácsonyék tömegközlekedési képviseletet sem kérdeztek meg a változásokról, a villamosoknak kedvezőtlen lámpaprogram pedig még több fennakadást okozhat.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint is súlyos közlekedéspolitikai aránytévesztés Karácsony intézkedése, a nagykörúti villamosbarát lámpaprogram felszámolása. Vitézy bejegyzésében kiemelte, a Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár, háromszor annyian, mint autóval, és legalább tizenötször annyian, mint biciklivel.
Mint írta, a 4-6-os villamosokat egy átlagos munkanapon 330-350 ezren használják,
A VILLAMOSBARÁT LÁMPAPROGRAM FELSZÁMOLÁSA ÉPP A LEGZÖLDEBB KÖZLEKEDÉSI MÓDOT VÁLASZTÓ UTASOKAT, NAPONTA SZÁZEZREKET HOZ HÁTRÁNYOSABB HELYZETBE.
A Magyar Nemzet felhívja rá a figyelmet, hogy Karácsony intézkedéseit a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is élesen bírálta. Mint közösségi oldalukon írták, Karácsony „egymásnak gyökeresen ellentmondó, szakmailag zavaros és a közösségi közlekedést súlyosan visszavető intézkedések bevezetését jelentette be”.
De a Nagykörút környéki átalakításokat még a Momentum EP-képviselője, Dontáh Anna is kritizálta. Szerinte
„a budapesti, nagykörúti lámpaprogram (a 4-6-os villamos hátráltatása) és a biciklisávok áthelyezése hiba.
Olyan terv, amely nem egy befektetés, amiből a budapestiek profitálhatnak, hanem kiadás, mely sokba fog kerülni minden fővárosinak”, írta közösségi oldalán a politikus.
(origo.hu)
Add tovább!