in ,

Az a helyzet, hogy a Semmelweis jobb mozi, mint a Napoleon! Itt a magyarázat

Mindent megmagyarázunk

Végre volt egy kis időnk és a szerkesztőség egyhangúlag el tudott menni moziba, meg is néztük Koltai Lajos Semmelweis filmjét.  A 2 óra 4 perces mozi nem sokkal volt rövidebb, mint Ridley Scott Napoleonja.  A különbség a két alkotás között azonban ordít.

Napoleon kritikánkat itt lehet elolvasni:

Megnéztük a Napoleont – Ridley Scott komplett hülyét csinált a világ egyik legnagyobb hódítójából

 

De nézzük a Semmelweist: a Koltai Lajos által teremtett képi világ hiteles, szép, érdekes, a fények a szokásosak, barnásak, sárgásak, a Nap fényével is ügyesen játszik a stáb, a kornak pedig megfelelően koszos az, aminek koszosnak kell lennie, ami a film hitelességét emeli. Ügyes.

A színészekre sem lehet panasz, pedig sok köztük a fiatal, számunkra ismeretlen művész. A ruhák, kosztümök nagyon jók, nincsenek nem odavaló steampunk stílusú hülyeségek, mint a Kincsem filmben. A romantikus szál telitalálat, ügyesen „építkeznek” a karakterek, tényleg van karakterfejlődés a filmben: ilyen az igazgató karaktere, bár a film végén pont ő érdemel egy kis kritikát, saját emberi hibájának direkt beismerése egy kevésbé sikerült, de szerencsére rövid, felejthető jelenetet okozott. Sebaj. Ennyi bőven belefér.

A cselekmény erős, ütős, a látvány néha véresen brutális, de mit is lehetne várni egy szülész orvosról szóló filmtől, aki néha a bonctermet is meglátogatta? Tekintettel arra, hogy nemrég néztük meg a Napoleon c. filmet, ami szintén egy történelmi személyről szólt, akaratlanul is összehasonlítjuk a két filmet egymással. A Napoleont néha untuk, az elképesztően professzionális csatajeleneteken kívül a cselekmény szála ostoba, ügyetlen és jelentéktelen volt, nem beszélve a „romantikus” szálról. Nem úgy a Semmelweis filmnél: végig lekötött minket a cselekmény, tudtuk mi lesz a vége a történetnek, de mégis végig izgultunk, hogy megtalálja a gyermekágyi lázra a megoldást orvos főhősünk.

Látszik a különbség, hogy a két rendező hogyan nyúl egy történelmi személyhez. Ridley Scott brutálisan lejáratja az egyiket, míg Koltai Lajos finom romantikus szálat fűzve a történethez óvatosan kezelte az emberi szálat, nem belegázolva híres, neves történelmi személyünk emlékébe.

Így kell ezt csinálni!

 

Értékelésünk:

9/10.

 

mindenszo.hu

 

 

 

 

 

LEGYÉL NAPRAKÉSZ!

Soproni tönkrevágja Terézvárost – Lemondásra szólítanák fel Terézváros momentumos polgármesterét fideszes és független képviselők

Nocsak! A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint a kormány eleget tett a vállalásának – A liberós szervezetek hallgatnak