in ,

Ordas nagyot hazudott a 444.hu: kétmilliót fizethetnek Kálomista Gábornak

Sokba került a FAKE NEWS-kodás. :D

Kétmillió forintos sérelemdíj megfizetésére kötelezte a Soros György által kitartott 444.hu-t a Fővárosi Ítélőtábla a napokban, amiért súlyos hazugságokkal próbálta besározni Kálomista Gábor producert. A jogerős ítéletről a Híradó.hu számolt be. A szélsőségesen liberális, migránspátyolgató blognak ezenfelül a fellebbezési illeték nagy részét is meg kell fizetnie. Kamuhírei miatt az utóbbi időben egyre többször megüti a bokáját a 444.hu.

A blog tavaly október 7-én Pitiáner belháborúba torkollott az év egyik legjobb magyar filmjének bemutatója címmel közölt irományt, amelyben azt állították: „néhány nap leforgása alatt legalább húsz filmes, vágó, operatőr, zeneszerző, vezető író, asszisztens veszítette el munkáját egy kicsinyes szakmai belharc után”. Két héttel később pedig újabb cikket követtek el Soha nem fordult még elő, hogy valaki kivágatta magát egy már mozikban futó filmből címmel. Cikkeikben azzal vezették félre a nézőket, hogy a Kút című film miatt néhány nap leforgása alatt legalább húsz filmes vesztette volna el a munkáját, illetve hogy a filmben közreműködő személyeknek hirtelen felmondták a szerződésüket, miután a filmbe bekerült a Hír TV Páholy című műsorának pár másodperces jelenete, amelyben a producer is látható volt. Ezt a részt utóbb kivágták a filmből. A valóság az, hogy a Megafilm Service Kft. egyetlen ember munkaviszonyát vagy megbízási szerződését sem szüntette meg egyoldalúan, egy kollégának sem mondtak fel. Két emberrel – egy vágóasszisztenssel és egy kameramannal – készült közös megegyezéses szerződésmódosítás, illetőleg közös megegyezéses szerződésbontás, ám ezeknek szakmai okai voltak.

A 444.hu hazugságára aztán – ahogy lenni szokott – rárepült a többi balliberális sajtóorgánum is, és a filmes szakma egy bizonyos része is óriási balhét csapott. Kálomistával szemben nyílt levélben aláírásgyűjtést kezdeményeztek a filmes szakmai képviselői, amelyet 692-en írtak alá. A petíció szerint a magyar filmszakma különböző területein dolgozó szakemberek elítélik azt, hogy Kálomista méltánytalanul, embertelenül megvált több filmes kollégájától egy személyes ügy miatt, és etikátlannak tartják, hogy kiváló szakemberek veszítették el munkájukat megalapozott indoklás nélkül. Látható tehát, hogy hiába volt hazugság a húsz ember kirúgásának híre, óriási vihart kavart vele a Soros-blog, hiszen annak nyomán filmes szakemberek azzal fenyegetőztek, hogy a jövőben nem fognak együtt dolgozni Kálomistával. Ez pedig egy producer esetében elég kellemetlen következményekkel járhat. 

Kálomista Gábor producer; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Az elsőfokú bíróság még csak 200 ezer forintos sérelemdíjat állapított meg Kálomistának a valótlan tényállítások miatt, ám a Fővárosi Ítélőtábla néhány napja másodfokon megtízszerezte ezt az összeget arra való hivatkozással, hogy a sérelemdíjnak visszatartó ereje is van. Magyarra lefordítva: a kétmillió forintos sérelemdíj talán elveszi a kedvét a 444.hu-nak és társainak, hogy a jövőben ilyen nagyokat hazudjanak. Kálomista Gábor a Híradó.hu-nak a jogerős ítéletet úgy értékelte:

Bebizonyosodott, hogy nem lehet az embereket alattomos és mocskos szándékkal tönkretenni, ezért köszönöm a bíróságnak ezt az ítéletet.

Lételemük a hazudozás

A PestiSrácok.hu szeptemberben számolt be arról, hogy a Fővárosi Bíróság első fokon igencsak terjedelmes helyreigazításra kötelezte a 444.hu-t. A Soros-féle internetes blog ugyanis májusban egy olyan lejárató cikket közölt a IX. kerületi önkormányzat munkájáról, amely hemzsegett a valótlanságoktól. Mint kiderült, épp az ellenkezője volt igaz mindannak, amit a cikk állított. Októberben pedig arról adtunk hírt, hogy a rendőrség megszüntette a 444.hu-s Halász Júlia feljelentése alapján indult nyomozást, amelyet egy budai fideszes rendezvény kapcsán tett. Halász azt állította, a rendezvényen bántalmazták, kicsavarták a karját és elvették a mobiltelefonját is. Bár a szemtanúk már akkor is egybehangzóan állították, hogy a riporter volt az, aki provokatív viselkedésével felhívta a figyelmet magára, és senki nem bántotta őt, Halász feljelentette a fideszes szervezőt, Szabó Lászlót. A rendőrség viszont megállapította, nem történt semmilyen bűncselekmény. Tehát mese volt a 444.hu írása, amelyre alapozva egyébként még tüntetést is szerveztek.

Emlékezetes, a Mandiner.hu tavaly megírta: bár a 444.hu klasszikus startup-ként indult, egy évvel az indulásuk után félmillió dolláros tőkebevonással húszszázalékos tulajdonrészt vásárolt a Magyar Jeti Zrt.-ben az MDIF (Media Development Investment Fund) az egyik befektetési alapján keresztül. Márpedig az MDIF egy Soros-pénzből alapult szervezet, amely 2005 és 2009 között további 15 millió dollárnyi támogatást kapott a Soros-féle Open Society Institute-tól. A Soros-féle MDIF által a 444.hu igazgatóságába delegált egyik tag Marie Nemcova korábban a prágai Soros-alapítvány programigazgatója volt, amit az MDIF kedvéért hagyott ott. Nemcová a 444.hu, illetve a kiadó cég a Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsába is bekerült, sőt az aláírási jog gyakorlásába is bevették. Soros másik embere Valer Kot, aki ugyancsak aláírásra jogosult irányító, vezető tisztviselő a 444 igazgatótanácsában, és egyben megbízható kádere az üzletembernek. Ő vezeti George Soros médiafejlesztési alapjának internetes tanácsadó részlegét. A 444.hu Soros általi kitömésével a PestiSrácok.hu is többször foglalkozott, például ITT vagy ITT.

Forrás: Híradó.hu. Vezető kép: nava.hu

(pestisracok.hu, Pilhál Tamás)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

Written by mindenszo

Az AfD keményen beszólt: ötszázezer szíriait kell visszaküldeni, mivel a háborúnak lassan vége

Libsik által elhallgatott hírek: százezrek vettek részt eddig a Határtalanul! programban