in

Dupla annyit költünk kényelmi szolgáltatásokra, mint két éve – Mert 4 millió magyar éhezik Magyarországon

Az utóbbi időben újabb robbanást okozott a kuponos piacon a jövedelmek növekedése

Több pénzt költhetnek a magyarok, emiatt megváltoztak a vásárlási szokásaik: már nem az árengedmény nagysága, hanem a termékek minősége, az élményszerű szolgáltatások motiválják a választást. Az elmúlt két évben megduplázódott az átlagos kosárérték a szolgáltatásokra épülő közösségi vásárlásban Magyarországon – mondta lapunknak Kap­rinay Zoltán, az internetes kedvezménypiac 90 százalékát lefedő Bónusz Brigád társtulajdonosa. A hazai cég éves forgalma eléri a 3,5 milliárd forintot, és a jövedelmek érezhető gyarapodása miatt ugrásszerűen növeli eladásait elsősorban az utazási piacon, de a magyar termékek esetén is.

 

Leginkább a kedvezményes utazási lehetőségek értékesítéséből származó 20 százalékos éves forgalombővülés mutatja, hogy az elmúlt időszakban jelentősen gyarapodott a magyar háztartások elkölthető jövedelme. Egyre több pénzt áldozunk más kényelmi szolgáltatásokra is: idén karácsonykor az internetezők fele élményajándékot keres szeretteinek, ahol a minőségi együttlét lehetősége a döntő szempont, nem pedig az ár.

– Két éve 5-6 ezer forint körül volt az átlagos kosárértékünk, mára ez eléri a 12 ezer forintot, ami ugrásszerű növekedésre utal a fogyasztásban – hívta fel a Magyar Idők figyelmét a közösségi vásárlásban piacvezető kedvezményközvetítő vállalkozás, a Bónusz Brigád társtulajdonosa.

Kaprinay Zoltán rámutatott: a minőségi élménykínálat iránti kereslet mellett nagyon népszerű a különféle termékeket, iparcikkeket kínáló közösségi piacterük is, ahol a mikro- és kisvállalkozások bővülő kínálata is nagy figyelmet kap. – Nincs is külföldi beszállítónk. Fontosnak tartjuk a kicsik, a kézművesek, az egyedi termékgyártók, a házi termelők piacra juttatását is, olyanokét, akik értéket képviselnek, de nincs elegendő tőkeerejük bekerülni például a nagy áruházláncok kínálatába.

Ingyenes reklámot biztosítunk a magyar cégeknek több ezer internetező körében, mert úgy tapasztaljuk, hogy határozottan nő az igény a minőségi, itthon előállított termékekre és a színvonalas, nem feltétlenül a legolcsóbb, viszont pihentető vagy szórakoztató szolgáltatásokra. Más országok kiskereskedelmi politikájával összehasonlítva a magyar vásárlók egyébként sem találkozhatnak olyan nagy arányban a hazai termékekkel az áruházi kínálatban, ezért ezeket egyre többen az interneten keresik – jegyezte meg Kap­rinay Zoltán. Hozzátette: más területeken is szorosabb összefogásra készülnek a nagyobb magyarországi webáruházakkal, például a hirdetésekben, hogy mérsékelni tudják a multinacionális felületeknek kifizetett, évente milliárdos nagyságrendre rúgó reklámkiadásokat.

Az ügyvezető kifejtette: alaposan átalakultak a piaci igények. Míg a kényszerű spórolás éveiben jellemzően az 50-90 százalékos akció volt a hívószó a vásárlók számára, ma már szó nincs erről. – Mára inkább azt várják el tőlünk, hogy nagyon jó minőségű szolgáltatásokat kínáljunk, amelyek ráadásul nálunk garantáltan a legolcsóbban kaphatók. Mégsem az árengedmény mértéke a döntő szempont.

Nagyon sokan keresik a wellnessajánlatokat, de már nem az árengedmény mértéke a fő szempont

Fotó: MTI/Balázs Attila

Nagyon sokan keresik a wellnessajánlatokat, de már nem az árengedmény mértéke a fő szempont

Ebből is látszik, hogy napjainkban az emberek több pénzből jóval bátrabban válogatnak a kényelmi lehetőségek közül, az igénybe vett szolgáltatások színvonalasabbak, mint a korábbi években. Gyakori, hogy tartalmas hétvégi programok iránt érdeklődnek a látogatók az oldalunkon, inspirációt keresnek a különleges vagy épp a hétköznapi családi kikapcsolódáshoz, olyan lehetőségeket, amelyekről korábban nem is hallottak vagy nem volt rájuk elegendő pénzük – mondta.

A leginkább bővülő eladási forgalmat mutató utazási piacon úgy tapasztalják, a belföldi pihenés, a hazai szálláshelyeken eltöltött hosszú hétvégék iránt nőtt leginkább a kereslet, nem csupán a magyarok körében, hanem a külföldi vásárlóknál is.

Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád társtulajdonosa

Fotó: Katona Vanda

Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád társtulajdonosa

Kaprinay Zoltán ismertette: a GKI Digitallal közös legújabb reprezentatív kutatásuk szerint idén az interneten a legkeresettebbek a wellness, szépség-egészség típusú utazási ajánlatok, de népszerűek a különböző beltéri programok is. Ezek közül a mozi-, színház- vagy étteremlátogatást biztosító ajándék lesz a leggyakoribb ajándék karácsonykor, de sokan keresnek szabadtéri élményeket is. Az extrém programok különösen népszerűek a legfiatalabbak körében, közülük sétarepülésen vagy élményautózáson vennének részt a legtöbben.

A milliárdos forgalmú, hétéves vállalkozást vezető Kaprinay felidézte, a gazdasági válság éveiben gombamód szaporodtak a netes közösségi piacon a 20-50 százalékos, gyakran bizonytalan hátterű akciókat értékesítő, külföldi tulajdonú kuponos cégek, ezek azonban mára eltűntek, az árérzékenység mérséklődése ugyanis piactisztulással is járt.

A kedvezménypiac 90 százalékát birtokló magyar cég az egyetlen, amely valamennyi itthoni szolgáltatási területet lefedi manapság a szépségápolástól a sportolási, tanfolyami lehetőségeken át a turisztikai ajánlatokig, ráadásul az előírtnál szigorúbb fogyasztóvédelmi szabályokat alkalmaznak.

– Klasszikus webáruházként is kezelnek minket a vevők, azonban például a raktárkapacitásban nem tudjuk felvenni a versenyt a nagy szereplőkkel. De még az online világban is sokan szeretnek elmenni a kiválasztott árucikkért a boltba, ezért van üzletünk is a fővárosban – mondta. Az ügyvezető kiemelte, mára átlépték a 28 milliárd forintot: az elmúlt hét évben ekkora összeget spóroltak meg az internetes vásárlóknak a kedvezménnyel értékesített szolgáltatások, termékek eredeti áraihoz képest.

 

(Thurzó Katalin, magyaridok.hu)

Komoly tétje van a 2018-as országgyűlési választásnak a baloldal számára, de ez nem a kormányváltás

Varga Mihály: erősödik a magyar gazdasági jelenlét Iránban – Húú micsoda sivalkodás lesz!!