in ,

A Magyar Autóklub cáfolja a buta főpolgármestert – Nem támogatják az autós forgalom teljes kizárását.

A Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanánk szükségesnek

A Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanánk szükségesnek − hangsúlyozta megkeresésünkre Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint fogalmazott, a minden elemében manipulatív „lakógyűlés” döntését nem tartják legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.

 

 

A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról

− hangsúlyozta megkeresésünkre Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Mint ismert, múlt héten, a Lánchíd újbóli átadásán kérdésünkre a főpolgármester úgy fogalmazott: „az autósok továbbra sem vehetik birtokba a Lánchidat”, majd hozzátette: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.

Ezzel szemben a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke most lapunknak hangsúlyozta, hogy észszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”.

Kiemelte, hogy

a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek. Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.

− A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter − részletezte a szakjogász. Úgy látja, hogy a Szabadság és az Árpád híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.

Kiemelte ugyanakkor:

a minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben.

A múlt heti átadáson a főpolgármester lapunknak arról is beszélt, hogy még mindig várják a kormány hatmilliárd forintos támogatását a Lánchíd felújítására. Ugyanakkor a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot. Pár hónappal ezelőtt a Fővárosi Közgyűlésben Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője napirend előtti felszólalásában lejátszotta a főpolgármester korábbi szavait, a költségvetésről szóló vitában pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának Karácsony Gergely által aláírt határozatából idézett, amely arról szól, hogy a lehető leghamarabb újra meg kell nyitni a Lánchidat az autóforgalom előtt. A fővárosi Fidesz szerint Karácsony a lezárás fenntartásával saját maga szegi meg a megállapodást, emiatt esik el a főváros hatmilliárd forint állami támogatástól.

 

 

Mint arról korábban írtunk, folyamatos csúsztatások voltak a Lánchíd rekonstrukciója körül. Pár hónapja hosszabb posztban büszkélkedett a közösségi oldalán Karácsony Gergely a Lánchíd felújításáról, azt azonban már nem említette meg, hogy az előző városvezetés által megálmodott rekonstrukció csökkentett műszaki tartalommal és jelentős késéssel kezdődött meg.

(Harangozó Éva, magyarnemzet.hu)

LEGYÉL NAPRAKÉSZ!

Isten nem ver bottal – Barcelona előkelő részén rabolták ki libsi Lakatos Márkot + mindenszo.hu kommentár

Így már minden világos! Pszichés problémáiról vallott a libernyák Havas Henrik, mégsem kezelteti magát