Megjelent az ajánlati felhívás a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt tenderben a nyertesnek megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készítenie a projektről.
A beruházást az indokolja, hogy a két dél-pesti HÉV-járat nem csatlakozik közvetlenül egyik budapesti kötött pályás közlekedési eszközhöz sem. Különösen a H6-os ráckevei HÉV-ről való átszállás körülményes, a Közvágóhídnál levő végállomás nincs közel egyik főbb járathoz sem. Az azóta visszavont olimpiai pályázathoz kapcsolódó korábbi tervekben az állt, hogy a H7-es csepeli HÉV-et villamos üzemmódra állítják át, és bekötik a 2-es villamos, valamint a nagykörúti villamosok vonalába is.
A mostani kiírás szerint a két vonalon többek közt az alábbiakat kell elvégezni az együttes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés mellett:
- forgalmi modellezéshez, előrejelzésekhez adatok gyűjtése, kérdőíves módszerrel, interjúkkal;
- fejlődési forgatókönyvek meghatározása;
- a vasúti infrastruktúra műszaki állapotának részletes felmérése lézerszkennerrel és geo-radaros vizsgálattal;
- a kivitelezésre vonatkozó szakágankénti építési fázis és ütemterv elkészítése;
- a méret- és mennyiségszámítás, ami alapján a mérnökáras költségbecslést is el kell készíteni.
(magyarepitok.hu)