– Van arra szándék, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi–Kossuth Lajos-tengelyről levegyünk egy-egy forgalmi sávot – mondta Erő Zoltán főépítész az Azonnali.hu-nak. Hozzátette: még nincs nyilvános koncepció a most háromsávos szakasz átalakításáról. Tavaly, amikor a járvány kitörése után Budapest több nagy forgalmú útján különböző változtatásokat eszközölt a városvezetés, téma volt a Rákóczi út átalakítása is.
– Ennek lényege, hogy nagyon egyszerű, nagyon olcsó eszközökkel tudunk átalakítani működéseket – ilyen volt például a nagykörúti kerékpársávok esete.
A Rákóczi út kapcsán én magam nem ajánlottam, hogy azt is bevonjuk a taktikai átalakításba, mert az hosszabb előkészületeket, nagyobb beavatkozásokat igényel
– árulta el a főépítész, aki hozzátette, hogy vita volt arról, középre kell-e helyezni a buszsávot. A főépítész nyomatékosította: nem szabad, hogy a Rákóczi út átalakítása a közlekedés gyorsításáról szóljon, inkább a humanizációról, a járda kialakításáról és a növényhasználatról kell beszélni annak kapcsán.
– Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog – tanácsolta cinikusan Karácsony Gergely azoknak a fővárosi autósoknak, akiknek gondot okoz az, hogy napi több órát töltenek el a fővárosi dugóban.
Nem ez volt a főpolgármester egyetlen autóellenes lépése, tavaly Budapest megbénítását a Nagykörútra festett kerékpársávokkal kezdte, majd következett a rakpart hévégi lezárása.
A káoszt jelenleg fokozza, hogy egyszerre zajlik a rakpart felújítása, a Lánchíd sokáig halogatott rekonstrukciója, júliustól pedig a Blaha Lujza tér felújítása következik.
Az önkormányzati választás után Karácsony már pedzegette, hogy a Lánchidat gyalogoshíddá kellene alakítani, a rakpartot pedig örökre elzárni az autósok elől. Szóba hozta azt is, hogy a dízelautókat is kitiltaná Budapestről, és jelentősen csökkentené a sebességhatárokat 50-es és 30-as táblákkal azokon a főutakon, ahol egyébként az autósok haladni tudnának
