A kedvező időjárásnak köszönhetően már nagy lendülettel folynak a nagytömegű földmunkák az M85-ösön – tudta meg lapunk. Az összesen 57,5 kilométer hosszú, négy részprojektben megépülő 2×2 sávos útvonalon
- a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométert a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma építi fel,
- a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. alkotta társulás végzi el a munkálatokat,
- a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (hármas szakasz) pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alakítja ki az új utat, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeren is (négyes szakasz).
Most az utóbbi két szakaszról érkeztek hírek. A 15. számú, Sopron és Szombathely között futó vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd cölöpözését elkezdte a konzorcium. Itt ahhoz, hogy az átkelőt kialakíthassák, a Dömper és a Subterra-Raab korábban egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi útvonalukon, illetve az eddigi pályaalapot adó töltés helyén felépült új átkelőn keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Az új mérnökségi telepen is dolgoznak már
Miután a vasúti híd cölöpözése véget ér, a hármas szakasz többi műtárgyánál is tovább haladhat majd ez a munkafolyamat. Emellett az út kialakításához szükséges nagytömegű töltésépítések is zajlanak és a bevágások fejtései is újraindultak. Szintén a hármas szakaszon a mérnökségi telep kialakításához szükséges földmunkákat is elkezdte a konztorcium.
A Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti területen eközben pedig már dolgoznak a humuszoláson, a próbacölözések pedig várhatóan a hónap közepénindulhatnak el.
(Szabó Ákos, magyarepitok.hu)