in

Mindenki nyugodjon le! A nemlétező alagutakba nem is kell beférniük a motorvonatoknak

„A MÁV olyan emeletes vonatokat vett, amik nem férnek be az alagutakba”

„A MÁV olyan emeletes vonatokat vett, amik nem férnek be az alagutakba” – ezzel az öles szalagcímmel jelentetett meg cikket az egyik ellenzéki irányultságú hírportál a Magyar Nemzet hétfői cikkére reagálva, melyben a MÁV-Start flottájába jövő év elején érkező első Stadler KISS motorvonatokkal kapcsolatos paraméterekről írtunk.

A portál úgy érezte, beleköthet ebbe a valóban ultramodern fejlesztésbe. Az egyetlen rövidke cikkben háromszor ismételték el állításukat.

A tények azonban, ahogy az lenni szokott…

Az írás megjelenését követően alig telt el néhány óra, a magyar vasúttársaság hivatalos közösségi oldalára máris felkerült az alábbi közlemény: „NINCSENEK ALAGUTAK A JANUÁRBAN FORGALOMBA ÁLLÓ ÚJ KISS MOTORVONATOK VONALAIN”
„A jelenleg is nagy forgalmat bonyolító Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon szállítja majd az utasokat az első 11 KISS 2020 elejétől. A megjelent híresztelésekkel ellentétben ennek nincsen műszaki akadálya; ezek a vonalak teljes mértékben megfelelnek azoknak a feltételeknek, amik az új motorvonatok forgalomba állásához szükségesek” – írják.

A balliberális portál ezek után nem helyesbített, nem kért bocsánatot, csupán frissített.

A történetet a legjobban a MÁV-csoport Facebook-oldalán kommentelő egyik olvasó szavaival lehet jellemezni: „De nem is lenne Magyarország, ha nem azt néznék, mibe lehet belekötni. Nem azt nézik, hogy végre szupervonatok fognak közlekedni, nem azok az ócska vagonok, amiknek van egy jellegzetes illatuk… Neeeem. Hanem azt nézi, hogy mibe lehet belekötni. És ennek még teret engednek a sajtóban. Szomorú!”

Így igaz!

FRISSÍTÉS

Kedd kora esti, a távirati irodának eljuttatott közleményében a vasúttársaság a Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalak jelentős forgalmával indokolta az emeletes járművek elhelyezését. Közlekedésüket egyik vonalon se hátráltatja műszaki akadály, csupán akkor, ha a nyári menetrendi időszakban a Balaton és Velencei tó felé is közlekednének. Utóbbi esetben a MÁV szükségesnek látja a Déli és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagút átépítését. A beruházás műszaki megvalósítását és finanszírozását a járműbeszerzési projekt keretében a MÁV és a MÁV-START közösen vizsgálja – írták. /MTI/

(Juhász Attila, magyarnemzet.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hivatalos – Befogadná a migránsokat a Momentum főpolgármester-jelöltje

Nagyon durván vezet Tarlós István Kálmán Olgáék előtt – Itt vannak a számok