in , , ,

Így fonják át Soros polipjának csápjai a ballib médiát 1.

A Nézőpont Intézet legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az elmúlt hetek megmozdulásai­nak az ellenzéki pártok csupán szemlélői, nem alakítói, szerepüket gyakorlatilag átvette a balliberális sajtó.

888.hu, Mandiner, Ripost
Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője hosszú írásban bizonygatta, hogy tulajdonosi struktúrájának köszönhetően portálja egyedülálló szabadságot és önállóságot élvez a magyar sajtópiacon. Hogy ezzel szemben mi a valóság, hogy Soros hálózata miképpen képes irányítani a ballib sajtót, kétrészes írásunkban mutatjuk be.

A Nézőpont Intézet legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az elmúlt hetek megmozdulásai­nak az ellenzéki pártok csupán szemlélői, nem alakítói, szerepüket gyakorlatilag átvette a balliberális sajtó.

Ennek fényében különös figyelmet érdemel milyen erők állnak az ellenzéki médiák mögött.

MDIF és a 444

Uj Péter elismerte, hogy kisebbségi tulajdont szerzett a 444.hu-t működtető Magyar Jeti Zrt.-ben az MDIF (Media Development Investment Fund) érdekeltségébe tartozó Digital News Ventures nevű befektetési alap, amely mögött Soros György és emberei állnak.

Ez az aprócska tény a főszerkesztő szerint nem jelenti azt, hogy ne lennének függetlenek és objektívek, hiszen csupán kisebbségi tulajdonnal rendelkezik a fent említett cég a portálban.

Forrás: MTI

Az Origo konkrét számokat is említett írásában, ahol arról számolt be, hogy több mint 100 millió forintért 20 százalék körüli részvénypakettet vásárolt a befektetési alap.

Uj Péter szerint a résztulajdonosnak nincsenek elvárásai a lap ideológiai irányvonalával szemben. Tehát az MDIF szerinte nem befektet, hanem „mindössze” támogat.

Az azonban nehezen képzelhető el, hogy a befektető támogató minden cél és elvárás nélkül nyújtana támogatást. Ezt támasztja alá a Mandiner még tavaly közölt cikke a 444 tulajdonosi hátterével kapcsolatban.

Az írásban a portál úgy fogalmaz, hogy az amerikai befektetési alapok, mint amilyen az MDIF is, a lehető legritkábban működnek nonprofit formában és rendelkeznek jótékonysági státusszal.

Soros és az MDIF kapcsolata

A 888.hu utána járt a Soros és az MDIF kapcsolatának, mutatjuk a főbb kapcsolódási pontokat:

– Az MDIF Soros pénzéből jött létre,

– 2005 és 2009 között az MDIF (korábban MDLF) kapta a legtöbb, több mint 15 millió dollárnyi támogatást a Soros-féle Open Society Institute-tól,

– egyik vezetőjük, Marie Nemcova, az MDIF által delegált igazgatósági tagja, 1994-től 1998-ig a prágai Soros-alapítvány programigazgatója volt, amit az MDIF kedvéért hagyott ott.

Soros káderei a 444 vezetőségében

A történet azóta tovább bővült. A Ripost cikkéből kiderül, hogy Soros György két emberét is beültette a 444.hu-t üzemeltető cég vezetőségébe.
Az egyikük éppen a már említett Maria Nemcová. Nemcová a 444.hu, illetve a kiadó cég a Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsába is bekerült, sőt az aláírási jog gyakorlásába is bevették.
Soros másik embere Valer Kot, aki ugyancsak aláírásra jogosult irányító, vezető tisztviselő a 444 igazgatótanácsában, és egyben megbízható kádere az üzletembernek. Ő vezeti Soros György médiafejlesztési alapjának internetes tanácsadó részlegét.

444 és a Magyar Narancs

A történet sajátos pikantériája, hogy az MDIF Magyarországon nem csupán a 444.hu-t támogatja, a Magyar Narancsba kétszer is „beszállt” már. Először 2000-ben, majd pedig 2012-ben és a mai napig ők támogatják a liberális hetilapot.

A befektetési alap 39 országban hozzávetőlegesen 111 médiavállalatot támogat, de megfogalmazásuk szerint kizárólag „kritikus”, „független” és „demokratikus” médiák részesülhetnek a támogatásból.

Azt döntsék el Önök, hogy a 444.hu és a Magyar Narancs megfelel e ezeknek a kritériumoknak.

(Cikkünk következő részében többek között a jótékonysági lottóból szerzett pénzekről és a Clinton Alapítványról is szó lesz)

forrás: magyaridok.hu

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

Written by mindenszo

A párt visszatért a gyökerekhez – Az MSZP szélsőbaloldali párt lett

Így fonják át Soros polipjának csápjai a ballib médiát 2.