Egy humoros hangvételű posztban jelentette be a BKK, hogy bizonytalan időre „bezárja” a budapesti közbringarendszert. Ez nemcsak azért felháborító, mert az újdonsült városvezetés legfőbb célja Budapest biciklivárossá tétele, ami, valljuk be, hatalmas marhaság, hanem az előfizetőkkel is óriási kitolás.
A Mol Bubi üzemeltetésére vonatkozó szerződés november végén lejár, és úgy tűnik, kicsi az esélye, hogy addigra lesz új fenntartó, így ha a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem hoz rendkívüli intézkedést, akkor november végén, 6 év után először, leállhat a Bubi működése. A BKK látszólag nem is tervez semmilyen intézkedést az üggyel kapcsolatban, mivel szerda esti bejegyzésükben bejelentették a szolgáltatás teljes felfüggesztését.
A lépésre és annak hibáira Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztés Központ (BFK) igazgatója hívta fel a figyelmet közösségi oldalán, kritizálva a főváros és a BKK döntését.
Azzal Vitézy is egyetért, hogy a Bubi megérett a megújításra, viszont hogy azt miért a járvány közepén és miért ilyen formában kell megtenni, az már több kérdést is felvet a Draskovics Tibor irányítása alatt álló igazgatótanács által vezetett BKK-val kapcsolatban.
Az teljesen érthetetlen, hogy miért kell hónapokra teljesen leállítani a rendszert, mikor előre látható volt, hogy mikor jár le az erre kötött szerződés”
– mondta Vitézy.
Vitézy megjegyzéseire több hete nem érkezett válasz, és ami a legfelháborítóbb, hogy a Bubi tenderkiírását a BKK titokban intézi, míg sok más kérdésről, akár egy-egy kis belvárosi utca forgalmi rendjéről is, folyamatosan kérdőíveken kérdezik meg a budapestieket. Ennek ellenére a Bubi leépítéséről semmilyen társadalmi egyeztetés nem történt.
Vitézy megjegyezte:
Amíg nincs egy végiggondolt, a Bubi visszafejlesztése helyett a megújítását szolgáló koncepció, a meglévő rendszert érdemes tovább működtetni.”