in

Négy velodrom épülhet meg a következő négy évben

Két fővárosi és két kisebb, vidéki kerékpáros pálya építését tervezi a kormány és a kerékpáros szövetség.

Négy velodrom épül Magyarországon a közeljövőben – tudatta a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) közleményében. A „sportág szakmai vezetői és a kormány hathatós együttműködése révén reális közelségbe került egy 200 méteres, fővárosi fedett pálya, két regionális jelentőségű, vidéki kerékpáros csarnok, és az olimpiai velodrom megépítése”.

A BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. – mint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében eljáró lebonyolító szervezet – kötelezettségvállaló nyilatkozatot tett egy 200 millió forintos támogatási szerződés megkötésére. Így a Kőbányai Bringaparkba tervezett, 143 millió forintos fa pálya egy fém vázszerkezetre rögzített sátorfedést kaphat.

 

Vidéken két regionális jelentőségű pálya lesz

A kormány egyúttal határozott arról, hogy 100 millió forint forrást biztosít az MKSZ-nek egy kelet-magyarországi és egy nyugat-magyarországi, kisebb velodrom előkészítésére is. Az MKSZ feladata a leendő két regionális kerékpáros központnak megfelelő helyszínek meghatározása, az alkalmas ingatlanok felkutatása, megvalósíthatósági tanulmány és hatástanulmány elkészítése június 30-ig.

A hatástanulmányok és helyszínvizsgálatok ismeretében augusztus 31-ig kell elkészíteni azt az előterjesztést a kormány részére, amely már a kerékpáros edzőcsarnokok megvalósításáról, a helyszínek pontos megjelöléséről, valamint az engedélyes és kiviteli tervek forrásigényéről, ütemezéséről és a felelősök bemutatásáról fog szólni. Ennek eredményeként reálisan 2019-ben indulhatnak meg a tényleges beruházási projektek.

 

Az olimpiai pálya Csepelen épülhet

A kormány ezen kívül egy 2018 és 2022 között előkészítendő komplex városfejlesztési program részeként forrásokat rendel – többek között – az új Budapesti Velodrom előkészítéséhez. A kommüniké leszögezi, bár a közbeszerzési értesítőben megjelent a felhívás az óbudai gázgyár területén megvalósítandó velodrom előkészítésére, a „várhatóan extrém magas rekultivációs költségek okán” ez a helyszín végig bizonytalan volt. A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. (KKBK) úgy írta ki a tervezési felhívást, hogy a nyertes tervezőnek szerződéses kötelezettsége adott esetben egy másik ingatlanra vonatkozóan módosítani a terveket, a kormány decemberi döntése értelmében ez valószínűleg Csepel lesz.

Eredetileg stadion akart lenni, de vasútállomás lett – Megszépülnek az észak-balatoni vasútállomások

Nyílt levél az LMP szavazóihoz – Hadházy eladta a pártot Simicskának. Mit szóltok hozzá?