in ,

Mivel volt elfoglalva a közművezér Gyurcsány-fióka, miközben Budapestet elöntötte a víz?

Csütörtökön közepes erejű vihar volt Budapesten

Csütörtökön közepes erejű vihar volt Budapesten (a meteorológiai szolgálat adatai szerint más, vidéki városokban több eső esett), a fővárosban azonban már ettől is káosz alakult ki.A Karácsony Gergely-féle baloldali városvezetést szemmel láthatóan megint felkészületlenül érte a vihar, a város közlekedése teljesen megbénult. Döbbenetes módon a víz elárasztotta a várost, amitől hatalmas dugók alakultak ki. Szimbolikus, hogy a háta mögött a beosztottai által is Gyurcsány-fiókának nevezett közműholding vezér, Mártha Imre, akinek feladata lett volna a felkészülés megszervezése – hozzá tartoznak például a közterület-fenntartók is -,  éppen csütörtökön látványos vagyongyarapodásával került be a hírekbe. 

 

 

Vízözön, kidőlt fák, szirénázó tűzoltók és álló vízben közlekedő autók – csütörtökön leginkább egy katasztrófafilmhez hasonlított Budapest, a városban gyakorlatilag megállt az élet.

Dilettantizmus a viharban

Fotók és videók tömkelege tanúskodik arról, milyen állapotba került a főváros, miután az átlagosnál valamivel több eső esett.

 

 

A FELELŐSSÉG EGYÉRTELMŰEN KARÁCSONY GERGELY FŐPOLGÁRMESTERT ÉS A BALOLDALI VÁROSVEZETÉST TERHELI, HISZEN NEM KÉSZÜLTEK FEL ARRA, HOGY ILYESMI ELŐFORDULHAT.

Pedig igazán tanulhattak volna a korábbiakból: tavaly júliusban és tavalyelőtt júniusban is hasonló helyzet állt elő.

 

 

 

 

A jelek szerint a fővárosi önkormányzatnak két év is kevés volt ahhoz, hogy tanuljon a korábbi hibáiból. Továbbra sem látszik, hogy az elmúlt évek nagy esőzései után a városvezetésnek lenne bármiféle forgatókönyve, terve az ilyen helyzetekre.

Mindezidáig azzal sem foglalkoztak, hogy özönvíz esetén a város mely pontjai vannak a legnagyobb veszélynek kitéve. A rossz állapotban lévő fák felmérése is elmaradt, így egy nagyobb erejű vihar esetén továbbra is életveszélyes helyzetek állhatnak elő.

Budapest, a víziváros

Olvasiónk videójából jól látszik, hogy a csapadék nem folyt le a csatornákon, hanem állt az utakon, alaposan megnehezítve az autós közlekedést. Mintha egy sci-fi filmből származna a jelenet, csakhogy ez egészen biztosan nem a jövő Budapestje.

 

 

 

 

Egy másik felvétel szerint Budán is győzött a víz. A Batthyány tér például így nézett ki:

 

 

De az I. kerület más részein sem volt jobb a helyzet.

 

 

Döbbenetes felvételek készültek az óbudai Kolosy téren is: szabályszerűen hömpölygött a víz, szinte vízijárművé változtatva az autókat és a BKK-buszokat.

 

 

 

Leállt a tömegközlekedés

Nemcsak a gépjárművel való haladást, hanem a tömegközlekedést is ellehetetlenítette a vihar, ami a fővárosi csatornarendszer állapota miatt jelenthetett egyáltalán problémát. Több BKK-járat is felmondta a szolgálatot, így az utasok tömegével nem tudtak eljutni a város egyik pontjából a másikba.

A 11-es és a 111-es autóbusz terelve közlekedett, nem járt a 19-es és a 41-es villamos a Katinyi mártírok parkja és a Batthyány tér között; a 4-es és a 6-os villamos a Széll Kálmán tér és a Jászai Mari tér között; a 17-es villamos a Széll Kálmán tér és a Katinyi mártírok parkja között; az 56-os, az 56A és a 61-es villamos a Budagyöngye és Hűvösvölgy között, valamint nem üzemelt a Libegő sem.

Gazdagodás van, munka nincs

A helyzet kezelése Mártha Imrének, a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. vezérigazgatójának lett volna a feladata, akihez például a közterületfenntartók is kerültek. Mártha, akit a volt szocialista kormányfővel való kapcsolata miatt a munkatársai is csak Gyurcsány-fiókának neveznek, úgy tűnik, inkább a luxusnyaralásokkal és a Bentley-vel volt elfoglalva, nem a munkájával. Vagy éppen a saját céges ügyeivel, ahogy az Origo is beszámolt róla,

TAVALY ÖTEZER SZÁZALÉKKAL NŐTT CÉGÉNEK, A LÁZÁR HOUSES KFT.-NEK A NYERESÉGE.

 

 

 

Mártha egyébként az elmúlt években sokmilliárdos vagyont halmozott fel, egyes szakértők 50-60 milliárd forintra becsülik az ingatlavagyonát. Az elérhető cégiratok szerint legalább 30 nagy értékű ingatlan van az általa vezetett cég tulajdonában: több budapesti, nagyon értékes helyen fekvő lakás, egy ugyancsak értékes veszprémi ingatlan, több tucat vidéki ingatlan, köztük nagy számban vidéki italboltok is szerepelnek a cég nevén.

A Metropol szerint egy részvénytársaság révén elsődlegesen tulajdonolja és irányítja az ugyancsak több milliárdot érő balatonalmádi kikötőt is, ahol rendszeresen kiköt egyedi tervezésű hajójával. Ezek után nem meglepő, hogy van egy – egyes számítások szerint – 300 millió forintot érő villája is.

Mártha gazdagsága, jachtútjai, napi másfél milliós szállodaszámlái, a híres maffiózótól, Prisztás Józseftől vett 2 milliárdos svábhegyi villája, meghökkentően drága vagyontárgyai nagy vihart kavartak az elmúlt hetekben.

Állandósuló káosz a fővárosban

Nemcsak az esőzések okoznak zűrzavart a budapestiek életében, hanem a baloldali városvezetés döntései is.

Mint azt mindenki nap mint nap láthatja, rendszeresek a dugók a városban, ami elsősorban annak tudható be, hogy a baloldali városvezetés tudatosan megpróbálja kiszorítani az autósokat a belső kerületekből. A Városháza egyértelműen a kerékpáros közlekedést preferálja, elég csak a biciklisávok felfestésére, vagy a Pesti rakpart tervezett autómentesítésére gondolni.

Szintén komoly torlódásokat eredményezett és eredményez a mai napig, hogy a főváros egyszerre indított be több projektet is. A Blaha Lujza tér környékén azóta lehetetlen autóval közlekedni, aki jót akar magának, nagy ívben elkerüli a forgalmas csomópontot.

Nem sokkal hivatalba lépése után, 2019 decemberében az átlagosnál valamivel nagyobb havazás is kifogott Karácsony Gergelyen, aki maga helyett az FKF vezetőjét tette meg bűnbaknak.

 

 

(origo.hu)

 

 

Add tovább!

Európa leghitványabb, legbénább főpolgármestere: közszolgáltatások és a közvilágítás korlátozása – Karácsony Gergelyék megint a budapestieket büntetik

Deák Dani Kamu Geriről: kamugép – Videó