A kínai elektromos autók rettegett inváziója nem tengeren érkezik, hanem egy trójai faló gyomrából indul el – írja az Il Foglio annak kapcsán, hogy a kínai BYD több nyugat-európai ország helyett inkább Magyarországot, azon belül is Szegedet választotta első európai üzemének helyszínéül. Nem kispályás cégről van szó: 2023 utolsó negyedévében az eladott autók számában némi meglepetésre még a Teslát is legyőzte.
A lap felidézi, Giorgia Meloni miniszterelnök új kedvezményekkel próbálja meg az autóflotta lecserélésére ösztönözni az olaszokat, mert az Európában a legrégebbiek közé tartozik, ráadásul az elektromos járművek aránya még mindig nem érte el az 5 százalékot. A szerző azt is hozzátette, hogy Franciaország például megpróbálja büntetni a Kínában gyártott autókat a saját iparának erősítése céljából, ám az olaszok ezt nem tették meg, mert könnyen megkerülhető lenne a szabályozás azzal, hogy az Európai Unió területén termel majd a BYD.
Eközben a Le Monde azt állítja, Franciaország sohasem lesz képes felvenni a versenyt Európa alacsonyabb bérű országaival, így hiába tett meg mindent Németországhoz és Spanyolországhoz hasonlóan annak érdekében, hogy megszerezze a kínai cég beruházását.
A francia lap tehát a bérekre koncentrál, pedig a beruházás ügyében van ennél fontosabb szempont is: Magyarország az elektromosautó-ipar egyik központja lesz, a már bejelentett szerződések alapján pedig a világ negyedik legnagyobb akkugyártási kapacitásával rendelkezik majd.
(Mandi)