2500 milliárd forintos közúti és 1500 milliárd forintos vasúti infrastruktúra fejlesztés jön Magyarországon az elkövetkező 4 évben – mondta el Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Mogyoródon. A politikus a Magyar Export-Import Bank és Magyar Exporthitel Biztosító (Exim) rendezvényén kifejtette: az összeg 55 százalékát a magyar költségvetés, 45 százalékát uniós forrás biztosítja.
Miközben a hazai úthálózat mintegy 900 kilométeren kap fejlesztéseket, addig a vasúti közlekedés lehetőségei is jelentős korszerűsítéseken és bővítéseken mennek keresztül az elkövetkező időszakban. 900 kilométernyi modernizálására kerül sor – mondta el a miniszter, majd kifejtette: Magyarország villamosított vasúti hálózata 2022-re eléri a 3300 kilométeres hosszat.
A szomszédos országokkal jelentősen erősödik az infrastukturális összeköttetés

Ezt követően számos fontos korábbi, folyamatban levő és tervezett infrastrukturális beruházásról esett szó, többek között:
- a szlovéniai Koper kikötője felé vezető vasútvonal teljes villamosításáról;
- az új komáromi Duna-híd építkezéséről, amelyet teherszállításra 2020 első negyedévétől lehet használni majd;
- valamint a Magyarország és Szlovákia közötti jobb közúti kapcsolatok megteremtéséről is szó esett. Ez a komáromi hídon kívül 5 határátkelő és két új Ipoly-híd kialakítását, valamint a Rajkáig futó M15-ös autóút autópályává bővítését is magába foglalja.

Három gyorsvasútprojekt indulhat
Emellett Szíjjártó Péter emlékeztetett arra, hogy a múlt héten Pekingben megállapodtak a Budapestet Belgráddal összekötő vasúti pálya modernizálásának végleges menetrendjéről. A sajtótájékoztató végén még kifejtette: két másik nemzetközi gyorsvasút beruházásra is sor kerülhet:
- A visegrádi országok közösen terveznek egy gyorsvasútfejlesztést, amelynek a megvalósíthatósági tanulmányára a magyar kormány 1,5 milliárd forintot hagyott jóvá. A tervek szerint a vasút Budapestet Varsóval, Pozsonyon és Brünnön (Brno) keresztül kötné össze.
- A magyar és román kormány szintén megállapodott egy gyorsvasút kiépítésében Budapest és Kolozsvár között, melynek megvalósíthatósági tanulmányára egymilliárd forintot hagyott jóvá a hazai fél.
(forrás:magyarepitok.hu)