Április végén pattant ki az a remek gondolod a főváros baloldali vezetésének agyából, hogy Budapest egyik legforgalmasabb útvonalán ideiglenes kerékpársávokat alakítanak ki, ezzel egy sávba szorítva az autósokat.
A Világgazdaság cikkéből kiderül, hogy a nagykörúti biciklisáv kialakítása totális bukás.
A cikk kiemeli, múlt hét péntek volt eddig a legerősebb nap a nagykörúti kerékpárossáv forgalmában, aznap összesen 3486 áthaladást rögzítettek a Nyugati pályaudvar és Corvin negyed közé telepített szenzorok. Ez azt jelenti, hogy
A leggyengébb statisztikát az előző vasárnap hozta, amikor 2261-en bicikliztek a Nagykörúton. Óránkénti lebontásban tehát 94-en, irányonként 47-en a LogLine mérése szerint.
Mindez azt mutatja, hogy az április végén váratlanul bejelentett fővárosi kezdeményezés egyelőre nem eredményezett áttörést a nyeregbe ülőknél, bár kétségtelen, hogy az áthaladások száma megemelkedett az önálló sáv hatására – előtte napi ezer körüli volt – írja a lap.
Megjegyezték, hogy mindennek az autósok látják kárát.
