Támogatás
vasárnap, április 20, 2025
Támogatás
Támogatás

Az ellenzék több mint egy órányi, ingyenes reklámidőt hagyott veszni a közmédiában

0 megjegyzések 35 megtekintés

A hatályos törvények szerint lett volna lehetősége az ellenzéki pártszövetségnek arra, hogy eljusson a közmédia nézőihez is, politikai reklámokkal. Nem éltek vele – olvasható a Lakmusz.hu portálon. A lap felidézi: Márki-Zay Péter volt miniszterelnök-jelölt csütörtök estére meghívást kapott a közmédiába, az M1 tévécsatorna és a hirado.hu közös hírháttér műsorába. Ahogy azt Márki-Zay megjegyezte:

„Egy elbukott választásra volt szükség ahhoz, hogy több mint 5 percre behívjanak a köztévébe… Élő műsorban minden alkalmat megragadtam eddig is, hogy azoknak is elmondhassuk az igazságot, akikhez csak a propaganda jut el.”

Márki-Zay Péter március 6-án azon a tüntetésen, ahol az ellenzéki politikusok felszólaltak „a magyar közmédia által terjesztett orosz propaganda ellen”, úgy fogalmazott: „Nincs szabad választás, ahol agymosás folyik 12 éve, ahová nem engedik be az ellenzéket a közmédiába”. A portálon azt írják: az ellenzéki politikusok az aránytalanul kevés szereplési lehetőség miatt rendszeresen bírálják MTVA-t, egy dologról azonban nem beszélnek:

a törvény szerint volt több mint egy órányi, ingyenes reklámidejük a közmédiában, amelyet veszni hagytak.

Ugyanis a Duna TV-n és a Kossuth Rádión összesen 78 perc 20 másodpercnyi ideje volt minden pártlistát állító pártnak és pártszövetségnek, hogy politikai hirdetést sugározzon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összesítése szerint

ezt a lehetőséget az egyesült ellenzék nem használta ki.

470 perc állt rendelkezésre

A választást megelőző kampányidőszakban a pártlistát állító jelölő szervezetek politikai reklámjainak közzétételére összesen 470 perc állt rendelkezésre a közmédiában, ez 6 pártlista között oszlott el:

  • DK-Jobbik-Momentum-MSZP-LMP-Párbeszéd
  • Fidesz-KDNP
  • Magyar Kétfarkú Kutya Párt
  • Megoldás Mozgalom
  • Normális Élet Pártja
  • Mi Hazánk Mozgalom

Vagyis ezek a pártok, pártszövetségek voltak jogosultak arra, hogy politikai hirdetést tegyenek közzé az országgyűlési választással kapcsolatban: a Duna TV és Kossuth Rádión összesen 78 perc 20 másodperc, míg az RTL Klubon 39 perc 10 másodperc állt mindenkinek a rendelkezésére.  Tehát

az Egységben Magyarországért pártszövetségnek lett volna 78 perce és 20 másodperce, amennyi idő alatt politikai reklámokat tehetett volna közzé a közmédiában.

Ám ahogy az az NMHH kutatásából kiderül: egyetlen darab ilyen reklámjuk sem jelent meg, sem a Duna TV-n, sem a Kossuth Rádióban.

Négy éve még kihasználták a lehetőséget

Az ellenzéki együttműködés reklámmentessége a közmédiában azért is érdekes, mert 2018-ban még nem tartózkodtak attól, hogy ezen ingyenes formában is megtalálják a választópolgárokat.

Akkor az NMHH összegzése alapján a Duna TV-n és a Kossuth Rádión kihasználta a rendelkezésre álló időkeret közel 100 százalékát (4 éve ez 20 perc 23 másodperc volt pártonként) a Demokratikus Koalíció, a Jobbik, az LMP, a Momentum és az MSZP-Párbeszéd (akkor szövetségben) is.

 

(mandiner.hu)

 

 

Add tovább!

Gyere, szólj hozzá te is!oszd meg a véleményed!mondd el, mit gondolsz!

Feliratkozás
Kommentértesítést kérek
0 Hozzászólások
Legrégebbi
Legújabb A legtöbb szavazatot kapott
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése

HÍRLEVÉL

Rólunk

Mindenszo.hu egy Konzervatív, patrióta hírportál. Nálunk a hír szent, a vélemény szabad. A liberálisok gyűlölik a mindenszót, ebből tudjuk, hogy jó úton járunk.
Hitvallásunk: „Aki embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan!” Tamási Áron

Támogasson minket

Egyedi támogatás

 

0
Itt tudsz a cikkhez kommentelni!x

Adblock észlelve

Kérjük, támogasson minket azzal, hogy kikapcsolja az AdBlocker kiterjesztést a böngészőjéből a weboldalunkhoz.