Támogatás
vasárnap, május 11, 2025
Támogatás
Támogatás

Akcióban az ellenzék! Veszélyben a Galvani híd megépítése is! Százezrek életminősége a tét

0 megjegyzések 1 megtekintés
A már tervezés alatt álló Galvani híd felépítését érzelmi okokból meghiúsítani, helyette az Albertfalvai híd megvalósítását erőltetni több mint felelőtlenség lenne a Karácsony Gergely vezette főváros részéről Schneller Domonkos szerint. A Miniszterelnökség helyettes államtitkára a Mandinerben megjelent írásában bírálja az ellenzéki körökben tapasztalható áltudományos urbanisztikai okoskodást, amely a városfejlesztés szabályait felrúgva félmillió budapesti életminőségével játszik.

„A forgalmi modellezések is megmutatták, hogy ugyan mindkét híd napi 50-55 ezer egységjármű forgalmat vonzana, ám miközben a Galvani híd mintegy 50 százalékkal nagyobb forgalomcsillapító hatással bírna a belvárosi hidakra, mint az Albertfalvai, ez utóbbi 2,5-szer akkora mértékben csökkentené az M0 déli híd forgalmát. Magyarra fordítva: az egyik a belvárost tehermentesíti, míg a másik a város pereméről hozna be többletforgalmat” – hívta fel a figyelmet Schneller Domonkos a Mandiner internetes kiadásában közreadott írásában.

Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára szerint logikátlan és hibás az a városfejlesztési gondolkodás, amely nem fokozatosan, a már kiépült belső városmagtól kifelé haladva építi a várost. „Nem lehet a belváros forgalomcsillapításáról úgy beszélni, hogy közben olyan hidat akarunk építeni, amely ezt nem szolgálja” – jegyezte meg.

Schneller Domonkos úgy látja, különös fricskát jelentene a Dél-Budapesten lakó mintegy félmillió ember számára, ha a főváros új vezetősége a fentiek alapján a Galvani hidat venné célkeresztbe, előrángatva az Albertfalvai híd jó okkal hátrasorolt koncepcióját.

Azt is megjegyzi, hogy az Albertfalvai hídnál kisebb költséggel megvalósítható folyami átkelő a pesti oldalon, a IX. kerületi Déli Városkapu fejlesztés területén, a Diákváros mellett az elmúlt hetven év legnagyobb új, budapesti közparkjaként megvalósítani tervezett, mintegy 46 hektáros Csepeli Közpark megközelítését is kizárólag a Galvani híd tudná biztosítani, a rajta átvezető, úgyszintén tervezés alatt lévő villamos segítségével, kényelmes és környezetbarát módon. Ráadásul az EU ­2021–2027-es programozási szabályai azt is lehetővé teszik, hogy forrás-átcsoportosítás esetén a Galvani hidat akár ötven százalékot megközelítő mértékben az unió finanszírozza.

A beruházás pénzügyi hátteréről szólva felhívja a figyelmet arra is, hogy Budapest legalább hetven éve nem tudott saját erőből új hidat építeni, a Galvani híd projektjének leállításával pedig jó eséllyel 2029-ig nem lenne új átkelő Budapesten. „El lehet persze utasítani a segítő kezet, csak utána számot is kell adni erről a döntésről” – figyelmeztet Schneller Domonkos, aki szerint áltudományos urbanisztikai okoskodás mögé bújva közel 500 ezer budapesti helyzetét rontani, az több mint felelőtlenség.
(Baranyai Gábor, magyarnemzet.hu)

 

Oszd meg másokkal is!

Gyere, szólj hozzá te is!oszd meg a véleményed!mondd el, mit gondolsz!

Feliratkozás
Kommentértesítést kérek
0 Hozzászólások
Legrégebbi
Legújabb A legtöbb szavazatot kapott
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése

Rólunk

Mindenszo.hu egy Konzervatív, patrióta hírportál. Nálunk a hír szent, a vélemény szabad. A liberálisok gyűlölik a mindenszót, ebből tudjuk, hogy jó úton járunk.
Hitvallásunk: „Aki embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan!” Tamási Áron

Támogasson minket

Egyedi támogatás

 

0
Itt tudsz a cikkhez kommentelni!x

Adblock észlelve

Kérjük, támogasson minket azzal, hogy kikapcsolja az AdBlocker kiterjesztést a böngészőjéből a weboldalunkhoz.