A műszaki cikkek, ruházati termékek, könyvek és játékok továbbra is vezetik az ajándékozási listákat, de az élmények, valamint az utalványok is egyre nagyobb népszerűbbek. A kutatások szerint érdemes kockázatot vállalni a siker érdekében, a legkreatívabb megoldásokkal pedig azok állhatnak elő, akik az utolsó pillanatra hagyják az ajándékvásárlást.
A szakértők szerint idén kiemelkedő évet zár a kiskereskedelem, és az előrejelzést alátámasztja, hogy már most meghaladta az év elején megbecsült ötszázalékos növekedést a boltok forgalma, pedig a legerősebb hónap kiemelt időszaka még hátra van. Az ajándékok zömét idén is hagyományos boltokban veszik a fogyasztók, a legnépszerűbb termékek között pedig ismét van meglepetés.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a hirado.hu-nak elmondta: úgy tűnik, hogy érték alapján a műszaki cikkek lesznek a legnépszerűbbek idén, ebbe a kategóriába tartoznak a szórakoztató berendezések és a háztartási gépek is. A második helyen a tendenciák szerint a ruházat és illatszer áll.
Az OKSZ főtitkára kiemelte: a vásárlások helyének meghatározásánál nem mindegy, hogy melyik értékesítési csatornát vesszük alapul. A teljes kiskereskedelmi forgalomban a webáruházak részaránya öt–hat százalék körül van, ha azonban csak az iparcikkeket nézzük, ez a szám eléri a 20 százalékot.
Az online webshopok közül a Vatera készített kimutatást a tavalyi karácsonyi időszak legnépszerűbb termékeiről. A top tíz legnépszerűbb árucikket felvonultató összeállításukban a legtöbbet licitált kategóriák között pedig voltak meglepetések. A ruházati cikkek, játékok és regények mellett a bélyegek, az érmék, pénzek, papírpénzek, a makettek és modellek, valamint a műszerek, alkatrészek kategóriákban is komoly érdeklődés mutatkozott. A leglátogatottabb oldalak között tavaly a militária kategóriája jelentette a legnagyobb meglepetést. Az érdeklődés a katonai tárgyak és kiegészítők iránt a Vatera kimutatása szerint azóta sem lankadt, így könnyen lehet, hogy a kategória idén is felkerül a top tízes keresési listára.
A Bónusz Brigád hirado.hu-nak eljuttatott válaszaiból kiderült, hogy idén a mozis élmények voltak a legnépszerűbbek az oldalukon, melyek közül az év utolsó két hónapjában eddig háromezer bónuszt értékesítettek.
A november–decemberi időszakban a második helyen a Csillagok háborúja kiállítás áll kilencszáz eladott élménnyel, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára nyolcszáz értékesített utalvánnyal a budakalászi Skyland trambulinpark fért fel.
Százmilliárd forint jut összességében karácsonyi ajándékra.
Az előrejelzések szerint a fogyasztók decemberi költése összességében eléri az 1200 milliárd forintot, ezen belül az iparcikk forgalma túllépi az 500 milliárdot, míg ajándékokra körülbelül 100 milliárd forint jut – mondta Vámos György.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára kiemelte: a becsült 100 milliárd forintos összegben a hagyományos jellegű ajándéktárgyakon kívül az utazási utalvány, a szolgáltatások és akár az autóba szánt üléshuzat is beletartozik, melyek mind kerülhetnek a fa ál.
(888.hu)
Oszd meg másokkal is!