in ,

Kamu Geri nem vezetheti be a dugódíjat, és nem tudja a dízeleket kitiltani: nincs hozzá joga ugyanis!

Ez ciki

A FŐVÁROS VEZETÉSE ÖSSZEVISSZA BESZÉL DÍZELÜGYBEN

Jelenleg törvény tiltja, hogy a főváros díjat szedjen az autósoktól a közút használatáért, így keresztülvihetetlen a Karácsony Gergely főpolgármester és helyettese által tervezett intézkedés. Demszky Gábor terhes örökségének bevezetését az országgyűlési kormánypárti többség akadályozta meg.

A kormány nem támogatja a volt balliberális főpolgármester, Demszky Gábor hagyatékának, a budapesti dugódíjnak a bevezetését, amit jelenlegi utódja, Karácsony Gergely tervezget – derült ki tegnap Gulyás Gergely bejelentéséből.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter a dízelautók belvárosból való esetleges kitiltásáról úgy fogalmazott: egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz Budapest vezetése, döntsék el, hogy mit akarnak. – Nem látok jelenleg jogi eszközt a dízelautók kitiltására – tette hozzá. A Magyar Nemzet kérdésére azt is elmondta, hogy a főváros részéről a behajtási díj kapcsán nem keresték meg a kormányt, a két héttel ezelőtti kormányülésen, amelyen Karácsony Gergely főpolgármester is részt vett, sem került szóba a kérdés.

„Ha Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni” – reagált szerdán a Miniszterelnökség arra, hogy Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes az RTL Klub Híradójának azt mondta, öt éven belül korlátozzák Budapesten az autósok behajtását a belvárosba és a dízelautók használatát. Korábban Karácsony Gergely főpolgármester is utalásokat tett arra, hogy korlátoznák a gépjárművek használatát a főváros egyes részein.

Jelenleg ugyanakkor törvény tiltja, hogy az önkormányzat (személyautók esetében) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az Országgyűlés többsége változtathatja meg.

Még 2012 júniusában került a parlament elé egy javaslat, amelyben szerepelt a főváros által bevezetni tervezett zónahatáros behajtási díj törvényi megalapozása. György István és Bagdy Gábor akkori főpolgármester-helyettesek a korábbi liberális városvezetés vállalása miatt voltak kénytelenek előállni a javaslattal. A Fidesz–KDNP képviselői és az ellenzék nagy része viszont elutasította azt.

A behajtási díj bevezetését egyébként az Európai Unió 2015. március 19-i tájékoztatása szerint nem Brüsszel kérte, hanem még Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester vállalta a 4-es metróra igényelt brüsszeli támogatása fejében.

Azonban a balliberális városvezetés 2010-ben egy félkész metrót, káoszba és korrupcióba fulladt metrószerelvény-beszerzést hagyott hátra, ráadásul a régebbi metró- és villamosvonalak is felújításra vártak, P+R parkoló pedig csak mutatóban volt a fővárosban. Tarlós István főpolgármesternek végül sikerült elérnie, hogy az EU elfogadja, még évekig nem lesz behajtási díj Budapesten.

Oszd meg másokkal is!

Brutális ellenzéki megszorítások Siófokon, Egerben, és Jászberényben is

Bayer Zsolt Szabó Tímeának: „Kussolj!”