in ,

Nem stadion – Újabb jelentős lépéssel halad előre a vasutak villamosítása

Ezúttal egy 55 kilométeres szakasz kap fejlesztést Hajdú-Bihar megyében; az országos cél 2025-re elérni a 45-50 százalékos villamosítottságot

A TED-en megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ajánlati felhívása a Püspökladány és a román határnál fekvő Biharkeresztes közötti vasútvonal villamosítására.

Ahogy azt korábban megírtuk, a júliusban átadott Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz villamosításával Magyarországon 41 százalékra nőtt a villamosított vonalak aránya. A kormányzati cél az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot.

Erről szól a fejlesztés

A most közzétett projektben egy 55,6 kilométer hosszú, egyvágányú pályán kell kiépíteni a villamosítást, váltakozó áramú villamos felsővezeték rendszerrel és a kapcsolódó járulékos feladatokkal.

A villamosítás mellett a közbeszerzés az érintett vonalon a szűk keresztmetszet kiváltását is célként jelölte meg, többek közt az alábbi feladatokat felsorolva:

  • Berettyóújfalu térségében vontatási alállomás létesítése;
  • Báránd, Sáp, Berettyóújfalu, Biharkeresztes állomások részleges átépítése a 100 km/órás sebesség visszaállításához;
  • négy állomáson összesen öt darab akadálymentes magasperon építése;
  • Berettyóújfalu állomásépületének részleges átépítése, illetve ugyanitt felsővezeték karbantartó telep létesítése.

 

(Hegedűs Gergely, magyarepitok.hu)

Nyílt levél Nagy Józsefnek a Hír Tv-s szereplése miatt!

Hivatalos: bár tagadja, de lebontaná a kerítést a DK