in

NEM STADION! – Új sztrádahíd épül a Tiszán

KIVÁLASZTOTTÁK A LAKITELEKTŐL A FOLYÓIG TARTÓ SZAKASZ KIVITELEZŐJÉT

Új, 556 méter hosszú Tisza-híddal kapcsolódik az M44-es gyorsforgalmi út legnyugatibb szakasza a már épülő középső részhez. A közelmúltban elbírált közbeszerzési eljárás eredményeként a Duna Aszfalt végezheti a kivitelezést 50,3 milliárd forintért.

A közeljövőben megkezdheti a kivitelezési munkát a M5-öst (valójában M8-ast, amely Kecskemétről visz majd Szolnokra) Békéscsabával összekötő M44-es legújabb szakaszán a Duna Aszfalt. A gyorsforgalmi út Lakitelek mellett elhaladva Tiszakürtig vezet majd. Ott egy 556 méter hosszú új Tisza-hidat is kialakítanak az Uvaterv Zrt. tervei alapján, aminek legnagyobb szabad nyílása 152 méteres lesz.

A projekt a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában valósul meg, mintegy 50,3 mil­liárd forintból.

A kétszer két sávos M44-es gyorsforgalmi út érintett szakasza összesen 9,9 kilométer hosszú, emellett a projekt során többek között két külön szintű csomópontot is létrehoznak, és a lakitelki mérnöki telepet is kiépítik. A beruházó opciós lehetőségként fenntartja a 4625-ös út és 44-es főút közötti szakasz, illetve a kapcsolódó vasúti átkelő és csomópont tervezési és kivitelezési feladatait, amelyeket a nyertes pályázattevővel elkészíttethet.

A nem egészen 10 kilométeres út az összesen 111 kilométeres gyorsforgalmi út része, Tiszakürtnél kapcsolódik a 62 kilométeres középső szakaszhoz, amely Tiszakürt és Kondoros közt jelenleg is épül. A harmadik, Kondoros és Békéscsaba közötti 17,5 kilométeres szakasz megépítését szintén előkészítették már.

A három részberuházásban összesen négy külön szintű csomópont, azaz felüljáró, 49 híd, négy vadátjáró és öt ökológiai átjáró épül. Kunszentmártonnál egy 450 méteres acél ívhíd épül a Körösön, amely a meglévő Körös-hidak építészeti hagyományait követi. Az M44-es Kondoros és Tiszakürt közötti, középső szakaszát a NIF Zrt. tájékoztatása szerint várhatóan 2019 harmadik negyedévében adják át.

A Békés megye fejlődése szempontjából stratégiai jelentőségű útszakasz építése során nyár végére befejeződnek a nagy földmunkálatok, megszűnik a jelentős teherforgalom, így lényegesen biztonságosabb lesz közlekedni a 44-es főúton.

A Körösön is áthalad az autópálya, amelynek partjait 450 méter hosszú, acélvázas átjáró köti össze F
Fotó: Uvaterv Zrt.

Nyáron az új út nyomvonalát keresztező vasúti pályák felüljáróinak építési munkálatai is zajlanak, Csabacsűdnél például a már elkészült pillérekre elhelyezték az áthidaló elemeket.

Jól haladnak az építők a Hármas-Körösre tervezett híd beruházásával is. Folyik a fémszerkezetek hegesztése, és várhatóan nyár végén a hídpályát is beépítik, ezt egy szerkezetben készíti el a kivitelező és úgy csúsztatja a folyó fölé.

A teljes nyomvonal kiépítését hazai költségvetési forrásból finanszírozzák. A Kondoros–Tiszakürt közötti 60 kilométeres szakasz nettó 145 milliárd forintba, míg a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,5 kilométeres szakasz megépítése 41 milliárd forintba kerül.

(forrás: Jámbor Gyula, magyaridok.hu)

Így tüntettek az agynémák Trump ellen Londonban (GALÉRIA)

JUNCKER ÉS A PIA – Öt alkalom, amikor kiújult Juncker „isiásza”