in ,

Nem stadion – Tram-train: már idén elkészülnek a hódmezővásárhelyi pálya legfontosabb részei

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasúti és villamos-összeköttetést megteremtő közlekedési beruházáson a Strabag, a Swietelsky, a Sade, illetve a Délút is dolgozik

Miután tavaly novemberben arról adtunk hírt, hogy a Csongrád megye két legjelentősebb városát összekötő tram-train projektjében 2020-ban már várhatóan már elindítják a próbajáratokat, most az építkezés hódmezővásárhelyi szakaszáról érkeztek új információk.

 

 

A nagyberuházás városi szakaszain dolgozó Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. konzorciuma itt 3,6 kilométernyi pályaépítési munkát végez el, melynek során 5 megállóhelyet alakítanak ki és a végállomást is átadják. A beruházó NIF Zrt. közlése szerint jelenleg Hódmezővásárhelyen

  • az Andrássy, illetve a Szőnyi utcán a tram-train pályákat kivitelezik,
  • a Népkert állomásnál támfalépítés folyik,
  • a Bajcsy-Zsilinszky és az Ady Endre utcán pedig szintén pályaépítési feladatokat végeznek el, illetve a felsővezeték-oszlopok állítása zajlik.

A NIF közlése szerint 2019 végére ezen a városi szakaszon várhatóan 85%-ban elkészül a munka. Az ezt követő években már csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkákra kerül sor, illetve a lámpák összehangolása és a járművek tesztelése fog zajlani. A befejezési határidő pedig 2021 a városi területen – derült ki a hódmezővásárhelyi Rádió 7-nek adott tájékoztatóból.

 

Több jelentős nagyvállalat közös munkájával újul meg Csongrád közösségi közlekedése

 

A tram-train pályája a felújított algyői hídon is át fog haladni (Dernovics Tamás/magyarepitok.hu)

Az összesen mintegy 77 milliárd forintos projekten tavaly kezdődtek el a munkálatok a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében: a vállalat Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely között újítja fel a pályát, illetve második vágányokat épít a korábban használtak mellé. A Strabag és a Belfry társulása által kivitelezett városon belüli pályaépítési munkák egy körülbelül 9 milliárd forintos projektben valósulnak meg, a közműkiváltásokat pedig a Sade-Magyarország Kft. végzi el.

A Délút Kft. szintén ezekben a közműkiváltási feladatokban vállalt részt Hódmezővásárhelyen alvállalkozóként: a helyi központú mélyépítőcég speciális technológiákkal véghez vitt munkájáról is beszámoltunk tavaly nyáron.

 

(Szabó Ákos, magyarepitok.hu)

Nem stadion – Új bicikliút épül Veszprém és a Balaton között

Csicskulás – Karácsony Gergely megbánta kijelentését és már elfogadhatatlannak tarja a képviselők listázását