in ,

Nem stadion! Jelentős előrelépések történtek a Budapest–Hatvan vasútvonal fejlesztésében

A részben a Strabag által felújított szakaszon folyamatban van az utasforgalmi épületek kivitelezése több településen, több helyen pedig már használhatóak a felüljárók.

Idén ősszel újabb létesítményeket adnak át a jövőre befejeződő Budapest-Hatvan vasútvonal fejlesztésének részeként: Isaszegen elkészültek a perontetők, Pécelen pedig megkezdődött az építésük, a perontetőknek köszönhetően ráadásul lehetőség nyílik a gyalogos aluljárók javítására is – derült ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből.

A tavaly ideiglenes állapotban átadott peronok burkolatát idén ősszel végleges formájukban lehet kialakítani.

 

Elkészült perontető (Fotó: NIF Zrt.)

Budapesten a Tarcsai úti közúti felüljárót már szeptember közepe óta használhatják az autósok. A felüljáró M0-s felé vezető lehajtóját október végére tervezik átterelni a végleges nyomvonalra.

A péceli Pesti út és Rákóczi utca között épülő felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése szintén október végén várható.

A Gödöllő–Hatvan közötti vonalszakaszon is folyamatban vannak a kivitelezési munkák, ennek keretében:

  • készülnek az utasforgalmi épületek Aszódon, Bagon és Gödöllőn,
  • ezeken a helyszíneken épülnek az állomási előterek, buszfordulók és P+R parkolók,
  • Tura pedig új buszfordulóval is gyarapodik.

Októberben elkészül az új vágány a gödöllői HÉV-hez

Gödöllőn a Köztársaság úti gyalogos és kerékpáros felüljáróhoz tartozó útépítések kivitelezése szeptemberben befejeződött, a gödöllői új HÉV-végállomás I. vágányának kivitelezése pedig októberében zárul le.

A Gödöllő–Hatvan szakaszon már tavaly december óta az új gyalogos aluljárókon keresztül, új peronokon közelíthetik meg az utasok az erre közlekedő S80-as járatokat és a gyorsvonatokat. Ezeknek az aluljáróknak a végleges arculata ugyancsak az idei őszi munkák során készül el, az utasforgalom folyamatos fenntartása mellett.

Nagy változást hoz a vonatok pontosságában és a vasútbiztonság növelése terén a Gödöllő–Hatvan szakaszon az október folyamán üzembe helyezni tervezett új elektronikus biztosítóberendezés is.

Ők vállaltak szerepet a projektben

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásban valósul meg. A Rákos–Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.).

A Gödöllő–Hatvan szakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi.

 

(Almási Krisztina, magyarepitok.hu)

 

 

Oszd meg a barátaiddal is!

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Nocsak! Von der Leyen karanténba vonul! Ott maradhatna…

Az ellenzék tombol: vasárnap is a Fidesz nyert (64%) – Most Balatonszemesen