Idén ősszel újabb létesítményeket adnak át a jövőre befejeződő Budapest-Hatvan vasútvonal fejlesztésének részeként: Isaszegen elkészültek a perontetők, Pécelen pedig megkezdődött az építésük, a perontetőknek köszönhetően ráadásul lehetőség nyílik a gyalogos aluljárók javítására is – derült ki a beruházó NIF Zrt. közleményéből.
A tavaly ideiglenes állapotban átadott peronok burkolatát idén ősszel végleges formájukban lehet kialakítani.
Budapesten a Tarcsai úti közúti felüljárót már szeptember közepe óta használhatják az autósok. A felüljáró M0-s felé vezető lehajtóját október végére tervezik átterelni a végleges nyomvonalra.
A péceli Pesti út és Rákóczi utca között épülő felüljáró ideiglenes forgalomba helyezése szintén október végén várható.
A Gödöllő–Hatvan közötti vonalszakaszon is folyamatban vannak a kivitelezési munkák, ennek keretében:
- készülnek az utasforgalmi épületek Aszódon, Bagon és Gödöllőn,
- ezeken a helyszíneken épülnek az állomási előterek, buszfordulók és P+R parkolók,
- Tura pedig új buszfordulóval is gyarapodik.
Októberben elkészül az új vágány a gödöllői HÉV-hez
Gödöllőn a Köztársaság úti gyalogos és kerékpáros felüljáróhoz tartozó útépítések kivitelezése szeptemberben befejeződött, a gödöllői új HÉV-végállomás I. vágányának kivitelezése pedig októberében zárul le.
A Gödöllő–Hatvan szakaszon már tavaly december óta az új gyalogos aluljárókon keresztül, új peronokon közelíthetik meg az utasok az erre közlekedő S80-as járatokat és a gyorsvonatokat. Ezeknek az aluljáróknak a végleges arculata ugyancsak az idei őszi munkák során készül el, az utasforgalom folyamatos fenntartása mellett.
Nagy változást hoz a vonatok pontosságában és a vasútbiztonság növelése terén a Gödöllő–Hatvan szakaszon az október folyamán üzembe helyezni tervezett új elektronikus biztosítóberendezés is.
Ők vállaltak szerepet a projektben
A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásban valósul meg. A Rákos–Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.).
A Gödöllő–Hatvan szakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi.
(Almási Krisztina, magyarepitok.hu)
Oszd meg a barátaiddal is!