in ,

Nem stadion – Folytatódik a fonódó villamosok fejlesztése: a következő ütem a Rákóczi hídig halad

A budapesti közösségi közlekedés egyik elismert fejlesztése, a budai fonódó villamoshálózat kialakítás most tovább halad: a jelentősen fejlődő dél-budai területeket kapcsolja majd be a rendszerbe. A forrásokat is biztosították.

Elindult a főváros következő jelentős villamosfejlesztése: a budai fonódó hálózat Duna-part mellett futó ágát fogják délen meghosszabbítani – derül ki Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-posztjából. Az új vonal a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton kersztül az egyre jobban fejlődő déli területekig épülne ki, ahol több egyetem (a BME, az ELTE déli campusa) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta.

 

 

 

Újbuda ezen a részén jelentős lakó- és irodafejlesztések zajlanak jelenleg is. Előbbiek közül kiemelkedik a BudaPart, melyet a Property Market Kft., utóbbiak közül pedig MOL Campus, melyet a MOL beruházásában épít generálkivitelezőként a Market Építő Zrt. A MOL-campus Magyarországon egyedülálló projektjéről pedig mélyépítő alvállalkozójuk, a Bauer Magyarország Speciális Mélyépítő Kft. jóvoltából olvashattak nemrég részletes bemutatót lapunk látogatói.

 

Füves vágányokat építenek és a kerékpáros kapcsolatra is figyelnek

 

A BFK vezérigazgatója a most épülő fejlesztésről kifejti: miután a korábbi városveztés elindította a projektet, 2019-ben a Fővárosi Közműfejlesztések Tanácsa is egyértelműen támogatta azt. A múlt hét végén kormányhatározatban döntöttek állami források biztosításáról a tervezés folytatására, illetve a tervek véglegesítésére.

A tervezés során kiemelt cél

  • füves vágányok kiépítése,
  • az útszakaszon található lehető legtöbb fa megmentése,
  • a villamosnak a Déli Körvasút terveihez és új Nádorkert vasúti megállójához való illesztése,
  • továbbá a folytonos rakparti kerékpárút megtartása is.

 

Így halad majd a vonal, elérve a Déli Körvasútat is

A tervezési munkák folytatását – a Déli Körvasúttal való összefüggésekre is tekintettel – Fürjes Balázs kormánybiztos felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) végzi majd, a BKK-val együttműködve.

 

 

A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra fordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is, a Budapartnak és a MOL Campusnak is.

Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is.

 

6 új villamosmegálló épülhet

Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat.

A budai fonódó villamos II. ütemének fejlesztésében várhatóan elkészül majd

  • 6 új akadálymentes megállóhely
  • 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya
  • a Műegyetem előtti felső rakparti szakasz rendezése, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rend és városkép kialakítása
  • a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése
  • a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása
  • új átszállási kapcsolat a Déli Körvasútra.

 

 

(Szabó Ákos, magyarepitok.hu)

 

 

 

Oszd meg másokkal is!

Bravó! A főpolgármester miatt életveszélyes több budapesti út! Videó

Jujjdejó! Feriné vagy Cseh Katalin, esetleg egy másik nő lehet az összellenzéki miniszterelnök-jelölt