Kedd délben elhelyezték a 710-es főutat a M7-es autópályáig meghosszabbító új útszakasz alapkövét.
A 710. sz. főút keresztezi a 7205 jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épül majd ki a 7205 j. út korrekciójával. A 7205 jelű út korrekciója 700 m hosszban kerül kiépítésre 7,50 m burkolatszélességgel és 11,00 m koronaszélességgel. 3,7 km hosszúságban szervizutak kerülnek megvalósítása a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.
A Duna Aszfalt Kft. és a Hazai Építőgép Társulás által kivitelezett projektben
- 2,2 kilométernyi új útszakasz épül a 710-esen 14,75 méteres koronaszélességgel,
- egy különszintű csomópont születik,
- mintegy 3 kilométer hosszú besoroló sáv jön létre: a gyűjtő-elosztó pálya 2060 méteren épül ki az M7-es jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 méteren;
- összesen 1973 méteren épülnek meg csomóponti ágak,
- valamint egy kerékpáros felüljáró épül,
- mindezek mellett kiépül a 710-es főút és a 7205-ös út szintbeli csomópontja, a 7205-ös út korrekciójával 700 méteren;
- továbbá 3,7 kilométer hosszúságban szervizutak kerülnek megvalósításra.
A 7,3 milliárd forintból megvalósuló projektet az indokolja, hogy a 2008-ban átadott, 17 km hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára.
A beruházásban a 710-es déli végpontjából új út épül az M7-esig, illetve megvalósul a felcsatlakozáshoz szükséges különszintű csomópont.
Nem mindegy, hova hajtanak el az autósok az M7-esről
A beruházó NIF Zrt. korábbi beszámolója szerint az M7-es autópálya ezen szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódnak az autók, mivel a Balaton északi partjára tartó forgalom itt jön le az autópályáról. A fejlesztésnek köszönhetően a forgalom a 71-es út helyett a nagyobb kapacitású 710-es főútra tud közvetlenül felhajtani, a torlódás így várhatóan kisebb lesz. További dugókat okozott a nyári időszakban a vasárnap délutáni forgalom a 710-es út azon szakaszán, mely a 71-esbe beletorkollik, a fejlesztés ezt is kezeli.
A keddi átadón Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, az épülő csomópont jelentőségét növeli, hogy a későbbi M8-as autópályának is része lesz. Az eseményen Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja; Dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye fejlesztési biztosa és Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője is részt vett.
(forrás:magyarepitok.hu)