in

Nem stadion – Elkészült az első emeletes KISS-vonat Dunakeszin

Havonta egy jármű végszerelését végzik el a gyárban

Történelmi pillanat volt tegnap, amikor a magyar vasút első emeletes motorvonata kigördült a Dunakeszi Járműjavító üzemcsarnokából. A 600 személyes szerelvények a váci és a ceglédi vonalon állnak forgalomba. Mint Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító ügyvezető igazgatója elmondta, eddig két Stadler KISS emeletes motorvonat készült el, amelyek a napokban indulnak típustesztre, az egyik Németországba, a másik Csehországba. A tesztfutások teljesítése a típusengedély megszerzésé­nek feltétele, amely az összes ilyen típusú járműre érvényes lesz Magyarországon. A szerződés szerint az első körben lehívott 11 szerelvénynek februárban kell forgalomba állnia.

Az igazgató elmondása szerint a 11-ből nyolc szerelvény motor- és betétkocsijának összekapcsolása, illetve az összes jármű üzembe helyezése történik Dunakeszin. A fényezett karos­szériák érkeznek a gyárba, amelybe beszerelik a fékrendszert, padlózatot, az elektronikát, az ajtókat, ablakokat, légkondicionálót. Az emeletes szerelvények 132 darab forgóváza szintén Magyarországon készül a Stadler szolnoki forgóváz-revíziós központjában. Három szerelvény, illetve a járművek kocsiszekrényei és a motorkocsik a Stadler emeletes vonatok gyártásáért felelős svájci kompetencia-központjának irányítása alá tartozó fehéroroszországi üzemben, Minszkben készülnek.

 

A magyar vasút megújulásának a KISS emeletes motorvonat ugyanúgy jelképe lesz, mint ahogy annak számítanak több mint egy évtizede a FLIRT motorvonatok – mondta az ünnepségen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója birodalmi lépegetőnek nevezte az elkészült KISS emeletes motorvonatot. Emlékeztetett, hogy az emeletes motorvonatok forgalomba állításával a Budapest–Cegléd–Szolnok, illetve a Budapest–Vác–Szob vonalon jelentősen nő majd a férőhely-kapacitás.

Az emeletes szerelvények finanszírozási szerződése tartalmazza, hogy ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalakon járnak majd – hívta fel figyelmünket Loppert Dániel. A MÁV kommunikációs igazgatója ezzel arra a felvetésre reagált, hogy a tervek szerint a rugalmas belső elrendezésű, így kerékpárszállításra is alkalmas szerelvények a nyári időszakban a Balaton déli partján is járnak majd, és ekkor problémát jelenthet a Kelenföld és a Déli pályaudvar közötti szakasz alagútja. Ez elkerülhető, ha Kelenföldön vagy Kőbánya-Kispesten lesz a járatok végállomása – mondta Loppert Dániel.

(forrás: Jámbor Gyula, magyarnemzet.hu)

A nap képe – fel, vörösök

Bréking! Merényletre készültek Salvini ellen! – Íme a részletek