A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nettó 65 milliárd 26 millió forint értékben kötött szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft-vel a Gödöllő és Hatvan közötti, 27,267 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és az állomások átmenő fővágányainak teljes átépítésére. Az al- és felépítmények átépítésének köszönhetően 100, 120 illetve 160 km/h-ra növekszik a pálya sebessége, a lehetséges tengelyterhelés pedig eléri a 225 kN-t.
Az idén 150 éves Pest-Hatvan-vasútvonalat 1867-ben építették fel az Osztrák-Magyar Monarchia létrejöttét megalapozó kiegyezés évében, a pályát 1956-ban villamosították. Az átépítési munkálatok megkezdése így a pálya felavatásának 150-ik évfordulójára esik.
A Swietelsky feladata a projekt során többek között:
- 32 db teknőhíd/kerethíd/áteresz felújítása/átépítése,
- négy különszintű, vasutat keresztező gyalogos közlekedési műtárgy építése és egy bontása,
- egy új közúti felüljáró építése és kettő felújítása,
- a Gödöllő-Máriabesnyő közötti bevágás rézsűállékonyságának biztosítása,
- számítógép által vezérelt villamos váltófűtés kiépítése 51 csoport kitérőben,
- több mint 62 kilométernyi felsővezeték hálózat kiépítése,
- 34,4 kilométer optikai kábel fektetése (felsővezetéki oszlopsoron),
- térvilágítás kiépítése két állomáson és 5 megállóhelyen, valamint Babatpuszta forgalmi kitérőnél és Hatvan „A” elágazásnál,
- állomási előterek és P+R parkolók építése két megállóhelyen és két állomáson.
(magyarepitok.hu)