Támogatás
péntek, június 20, 2025
Támogatás
Támogatás

Nem stadion – 131 magyar Credobus újítja meg a VOLÁN flottát

0 megjegyzések 23 megtekintés
  • 131 vadonatúj Credobus-t ad át nyár közepéig a MÁV Személyszállítási Zrt.-nek a vezető magyar buszgyártó Kravtex-Kühne Csoport. Az első járművek már forgalomba álltak a Balaton térségében.
  • Ez az első lépés a szolgáltató 1.000 új busz beszerzésére vonatkozó vállalásának megvalósításában.
  • A gyártás Mosonmagyaróváron és Győrben történik, ami közel 500 munkahely megőrzéséhez járul hozzá és mintegy 100 hazai beszállítónak ad munkát.
  • A csúcskategóriájú magyar buszok mindegyike klimatizált, akadálymentes, valamint utastájékoztatóval, kamerarendszerrel, utasszámlálóval, telefontartókkal, USB-töltőpontokkal és WiFi routerrel felszerelt.
  • A 131 Credobus vételára több mint 1 milliárd forinttal alacsonyabb a külföldi típusokhoz képest, ráadásul a takarékos buszok mindegyike 2 millió forint értékű üzemanyagot takaríthat meg évente.

Rövidesen mind a 131 forgalomban lesz

2023 óta a legjelentősebb volumenű buszbeszerzését zárta le áprilisban a MÁV Személyszállítási Zrt. A 131 alacsony belépésű, elővárosi szóló autóbuszt a gyártó a napokban kezdte átadni, és várhatóan nyár közepéig az utolsó busz is a VOLÁN-hoz kerül. Ez az első lépés a szolgáltató 1.000 új busz beszerzésére vonatkozó vállalásának megvalósításában.

A 131 új busz jelentős része a nyári szezonban a Balaton térségében áll forgalomba, az elsőként átadott autóbuszok már meg is kezdték szolgálatukat.

A Credobus-okat gyártó Kravtex-Kühne Csoport árajánlata több mint 10%-kal, mintegy 1 milliárd forinttal kedvezőbb a külföldi gyártók aktuális piaci árainál. Ráadásul az ultrakönnyű konstrukciójú buszok lényegesen kevesebb üzemanyagot fogyasztanak: mai áron számolva mindegyik jármű további 2 millió forint értékű üzemanyagot takaríthat meg évente. A külföldi versenytársakkal szemben további előnyt jelent, hogy a Credobus-ok magyar gyártásra alapozott pótalkatrész-ellátása lényegesen kedvezőbb árszinten valósul meg.

 

Magyar termék

A Credobus csúcskategóriájú magyar autóbuszai a hazai tulajdonú járműipar legkomplexebb termékei. A Mosonmagyaróváron és Győrben készülő járművek legtöbb komponensét a Credobus önállóan állítja elő, illetve Magyarországon gyártatja. Ezáltal a buszok vételár-arányos magyar értékhányada eléri a 70-75%-ot.

A festett-fényezett önhordó vázszerkezet és több ezer beépülő fém alkatrész a mosonmagyaróvári Kühne gépgyárban készül, míg az összeszerelés a győri autóbuszgyárban történik.

A beépülő alkatrészek közül Magyarországi gyártókapacitással rendelkező beszállítóktól származnak többek között:

  • kerékegységek (Rába / Győr)
  • sebességváltó (ZF / Eger)
  • fékrendszer alkatrészek (Knorr-Bremse / Kecskemét)
  • utasajtók (Metal 99 / Dabas)
  • síküvegek (OROSházaGLAS / Orosháza)
  • szélvédő (Hirschler Üvegipari Vállalkozás / Sopron)
  • elhúzható ablakok (König / Kerekegyháza)
  • műpadló (Graboplast / Győr)
  • kamera- és utasszámláló rendszer (HC Linear / Pécs)
  • akkumulátorok (Jász-Plasztik / Jászberény)
  • pénzkazetta (Matic / Tiszaalpár)
  • szilentblokk vulkanizálás (Semperform / Sopron)
  • üvegszál erősítésű és egyéb műanyag alkatrészek
    (Tálos műanyag / Vámosszabadi, Balatonplast / Berhida, Omikron Dokk / Felsőörs, Alexovics / Győrújbarát, Plastform / Győr)
  • járműdekoráció (Vektor dekor / Győr)

A Credobus kiemeli, hogy az utastér függönyeit a győri Esély Közhasznú Nonprofit Kft. megváltozott munkaképességű kollégái konfekcionálják.

A buszgyártás a cégcsoportnál közel 500 munkahely megőrzéséhez járul hozzá, valamint több mint 100 hazai beszállítónak ad munkát.

 

Ultrakönnyű – ultrahatékony

A Credobus ultrakönnyű buszai jelenleg már közel 50%-os részarányt képviselnek a MÁV Személyszállítási Zrt. közúti flottájában (VOLÁN). A több mint 2.500 üzemelő jármű évente mintegy 5,5 milliárd forint értékű üzemanyagot takarít meg.

Az Econell 12 Next áttörést jelentő műszaki innovációknak köszönhetően a konkurens buszokhoz képest legalább 1,5 tonnával könnyebb. A 19,5” kerékátmérő, a tömegoptimalizált váz, valamint az alacsony emissziójú (Euro 6 E) hajtáslánc együttesen páratlan üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak.

Átlagos felhasználás mellett egyetlen Econell 12 Next évente átlagosan 4.000 liter üzemanyagot takarít meg, és körülbelül 10 tonna CO2-kibocsátástól mentesíti a légkört.

 

Új modellgeneráció kiemelkedő felszereltséggel

A több mint 1.500 legyártott darabnál tartó Econell (korábban EN/BN) sorozat az egyik legnagyobb volumenben készülő ultrakönnyű (19,5” kerékrendszerű) buszcsalád Európában. Az újgenerációs Econell Next család 2021 óta több lépcsőben mutatkozott be, és ma már szóló és csuklós, dízel és elektromos (BEV – Battery Electric Vehicle) meghajtású változatokban is rendelhető. A csuklós dízel variáns Econell 18 Next-ből 2023 óta 47 darabos flotta üzemel a MÁV Személyszállítási Zrt. kötelékében. Utóbbi a világ egyetlen, 19,5” kerékrendszerű csuklós autóbusza.

A szóló Econell 12 Next 131 darabos bemutatkozó szériája az elődmodellhez képest továbbfejlesztett szolgáltatáskínálattal és a kategóriában kiemelkedőnek számító felszereltséggel áll az utasok és járművezetők szolgálatába.

A motor teljesítménye a korábbi Econell-hez képest több mint 10%-kal nőtt (235 kW), a robotizált sebességváltót pedig a ZF csúcskategóriájú, EcoLife 2 típusú egysége váltotta fel. A csuklós Econell Next-ekből ismert hajtáslánc a legmagasabb szintű járművezetői elvárásoknak is megfelel.

Az utasok kényelmét akadálymentes kialakítás (térdeplő funkció és rámpa), nagy teljesítményű, hűtő-fűtő klímaberendezés, függönyözés, WiFi, valamint extra vastag utasülések szolgálják, melyeken USB-töltőpontok és telefontartók találhatók.

Minden autóbusz HKIR-kompatibilis audio-vizuális utastájékoztató rendszerrel készül, növelt felbontású LED és LCD megjelenítő eszközökkel. A biztonsági megfigyelőrendszerhez forgalomfigyelő kamera is társul, a betekintő monitor pedig a műszerfalba süllyesztve került elhelyezésre. A dupla kamerás utasszámláló berendezés magas megbízhatóságú, valós idejű kihasználtsági statisztikák generálását teszi lehetővé az üzemeltető számára.

Fotók: MÁV-csoport

 

(Credobus.hu)

 

Kérlek segítsd munkánkat és a mindenszo.hu fennmaradását, mert a liberálisok el akarnak minket TAPOSNI!

Támogasson minket!

Kártyás fizetéshez kattintson az összegre, amennyivel támogatni szeretne minket.


Egyedi összeggel szeretne támogatást küldeni? Kérem, írja be az összeget, majd nyomja meg a "Támogatom" gombot!


Átutalással szeretne támogatást küldeni?

 

Gyere, szólj hozzá te is!oszd meg a véleményed!mondd el, mit gondolsz!

Feliratkozás
Kommentértesítést kérek
0 Hozzászólások
Legrégebbi
Legújabb A legtöbb szavazatot kapott
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése

HÍRLEVÉL

Rólunk

Mindenszo.hu egy Konzervatív, patrióta hírportál. Nálunk a hír szent, a vélemény szabad. A liberálisok gyűlölik a mindenszót, ebből tudjuk, hogy jó úton járunk.
Hitvallásunk: „Aki embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan!” Tamási Áron

Támogasson minket

Egyedi támogatás

 

0
Itt tudsz a cikkhez kommentelni!x

Adblock észlelve

Kérjük, támogasson minket azzal, hogy kikapcsolja az AdBlocker kiterjesztést a böngészőjéből a weboldalunkhoz.