in ,

Jurák Kata – Tízmilliárdokat fizethet a kormány Brüsszelnek Demszkyék miatt

Mintegy 60-70 milliárd forint Európai Uniós bírság fenyegeti hazánkat a 4-es metró körüli korrupciós botrány miatt, az OLAF jelentése ugyanis kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat állapított meg 4-es metró építése kapcsán – minderről napirend előtti felszólalásában Budai Gyula fideszes politikus beszélt a parlamentben.

Mintegy 60-70 milliárd forint Európai Uniós bírság fenyegeti hazánkat a 4-es metró körüli korrupciós botrány miatt, az OLAF jelentése ugyanis kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat állapított meg 4-es metró építése kapcsán – minderről napirend előtti felszólalásában Budai Gyula fideszes politikus beszélt a parlamentben.

 

A korábbi elszámoltatási biztos, az Országgyűlés igazságügyi bizottságának alelnöke kiemelte: az Egyesült Királyság Jelentős Csalások Elleni Hivatala szerint számottevő mértékű kenőpénz mozgott baloldali politikusok irányába.

Budai Gyula hangsúlyozta:

a Hivatal szerint az Alstom-vezetők 2,7 millió euró kenőpénzt biztosítottak a metróberuházás kapcsán magyar baloldali politikusoknak, amiből 600 ezer euró, azaz 180 millió forint a Medgyessy Péter volt miniszterelnök felesége érdekeltségébe tartozó cég „tiszteletdíja” volt. A további pénzek sorsa kérdéses.

Mint ismert: Az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) négy éven át tartó nyomozása zárult le 2016 év végén, amelynek eredménye szerint a kifogásolt szerződések 2002-2010 között születtek. A 4-es metróberuházás 452 milliárd forintba került. Budai Gyula a Magyar Idők kérdésére válaszolva elmondta: az Európai Bizottság szerint ebből 272 milliárd forint esetében lehet szó a volt szocialista, szabaddemokrata kormányok korrupciós ügyéről.

A 272 milliárd forintos összegből valószínűleg 166 milliárd forintot elloptak.

Ebből a pénzből 76 milliárd forint érkezett az Európai Uniótól, 90 milliárd forintot pedig a tisztességes magyar adófizetők álltak.

„Fontos hangsúlyozni: elképesztően magas összegekről van szó. Nem véletlenül mondhatta azt korábban Gyurcsány Ferenc: jobb, ha nem beszél arról, hogy honnan érkezett pénz az MSZP-nek.”

Budai Gyula parlamenti felszólalásában kitért arra is, hogy a 4-es metró ügyét az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága is vizsgálta.

– Az ülésekre Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Medgyessy Péter volt miniszterelnökök, Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester, Hagyó Miklós és Horváth Csaba volt szocialista főpolgármester-helyettesek és Gy. Németh Erzsébet a fővárosi közgyűlés MSZP frakciójának korábbi vezetője, jelenleg DK-s politikus is meghívást kaptak. Medgyessy Péter kivételével mindegyikük bojkottálja a bizottság munkáját. A Fővárosi Közgyűlés metrókorrupciót vizsgáló munkacsoportja előtt sem tudták meghallgatni ezeket a vezető baloldali szereplőket. A munkacsoport jelentését elfogadta a Fővárosi Közgyűlés. Ezt követően megküldték a jelentést az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrző Bizottságának – mondta Budai Gyula.

A Magyar Idők kérdésére válaszolva a fideszes politikus elmondta: a jelenlegi kormányzat együttműködő és mindent megtesz azért, hogy kiderüljön az igazság, ám sokszor akadályokba ütközik.

Az ügyben két szálon is büntetőeljárás folyik, az egyik a Miniszterelnökség feljelentése alapján az OLAF-jelentésre hivatkozva, a másik pedig 2011 óta nemzetközi megkeresésre. Franciaországban, Nagy-Britanniában és más uniós országokban is nyomozásokat rendelt el az ügyészség.

– Mint látszik, az ügy nagyon összetett, több szálon is fut. Ez a tény, valamint az ügy kapcsán felmerült jelentős összegek mind mind azt bizonyítják, hogy az Alstom-ügy minden idők legnagyobb korrupciós botránya Magyarországon. A különböző bizottságok által lefolytatott vizsgálatok alapján egyértelmű, hogy a felelősség a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai-kormányokat és a Demszky Gábor által irányított MSZP-SZDSZ-es városvezetést terheli. Az, hogy volt szocialista kormányfők, valamint a főváros bukott polgármestere Demszky Gábor is érintett az ügy kapcsán jelzi azt, hogy ez a botrány milyen mélységig hatotta át a baloldalt – hangsúlyozta Budai Gyula.

Fotó: MTI

Demszky Gábor itt még mosolygott

Hozzátette: ma a baloldali képviselők és a korábbi baloldali miniszterelnökök, baloldali városvezetők megszólalása helyett még mindig rengeteg kérdéssel találkozunk.

A legfontosabb Budai Gyula szerint az, hogy kiderüljön: hová tűnt a metrópénz, melyik baloldali párt vagy pártok kasszájában landolt a pénz? Kérdésként megfogalmazta azt is, hogy

vajon mit tudnak a korábbi MSZP-s, DK-s és SZDSZ-es politikusok ennek a pénznek az útjáról és hajlandóak-e beszélni annak érdekében, hogy az általuk ellopott 166 milliárd forinton túl legalább a bírságot meg lehessen spórolni a magyar adófizetőknek?

Budai Gyula véleménye szerint ha nincs félnivalójuk, akkor tisztázzák magukat. A fideszes politikus szerint mindez nem politikai célok érdekében, hanem Magyarország tisztességesen dolgozó állampolgárainak érdekében fontos.

– A magyar közvélemény joggal tart igényt azokra az információkra, amelyek feltárják, hogy mi áll a metróberuházások mögött. Továbbá joggal gondolhatják azt, hogy ténylegesen azoknak kellene megfizetniük ezt a büntetést, akik a bűnöket ekkora mértékben elkövették – húzta alá Budai Gyula fideszes politikus hétfői, napirend előtti parlamenti felszólalásában.

 

(Jurák Kata, magyaridok.hu)

Varga Mihály: erősödik a magyar gazdasági jelenlét Iránban – Húú micsoda sivalkodás lesz!!

Továbbra sem stadion – Tavaszra kész az esztergomi vasút villamosítása