in , ,

Hoppá! A nemzetközi Hálózat máris lecserélte a 444-et a Telexre!

Aligha lehet véletlen, hogy az állítólagos megfigyelési ügyet robbantó, korábban a 444-re anyagokat szállító Direkt36 és a Telex épp a médiahadjáratot megelőző napokban kötött partnerségi megállapodást.

 

Az állítólagos megfigyelési ügy rámutatott, hogy a 444 elvesztette a Soros-birodalmon belüli kitüntetett szerepét, a hálózat új kedvence már a Telex. Aligha lehet véletlen, hogy az állítólagos megfigyelési ügyet robbantó, korábban a 444-re anyagokat szállító Direkt36 és a Telex épp a médiahadjáratot megelőző napokban kötött partnerségi megállapodást.

 

 

Egyáltalán nem véletlen egybeesés, hogy pár nappal a mostani összehangolt nemzetközi médiahadjáratot megelőző napokban jelentette be ünnepélyesen a Telex, hogy innentől kezdve nem a 444-en jelennek meg a Direkt36 írásai, hanem náluk.

A megbízóik vélhetően érezték, hogy a 444 egy olvasói buborékba került és az ott megjelentetett írások már nem érnek el nagy hatást, emiatt válthattak taktikát: a Telex jó nemzetközi kapcsolatait kihasználva már ott tálalják a Soros-hálózat által készített legújabb irományokat. Így a hálózat új médiastratégiájának megfelelően a mostani üggyel először a Soros Györgyhöz köthető Open Society Foundations (OSF) által támogatott Direkt36, illetve a Telex.hu portál foglalkozott.

Ugyancsak az amerikai tőzsdespekulánshoz köthető az a szerkesztőségi láncolat, amely az ügyben fontos szerepet vállalt, az úgynevezett Forbidden Stories is. Ennek a fenntartója az a Global Investigate Journalism Network, amely mögött ugyancsak fellelhetőek OSF forrásai. A Direkt36 szerzői megemlítették a szintén Soros-pénzzel kitömött Amnesty International (AI) nevét is, amely ugyancsak részt vett abban a folyamatban, amelyben az előbb említett szerkesztőségi láncolat „megszerezte” a Pegasust fejlesztő izraeli kibercég, az NSO ügyféladatbázisát.

Érdemes visszaidézni, hogy a 444 főszerkesztője, Uj Péter a tavaly nyári Index-botrány idején azt lebegtette, hogy leigazolná az Indextől távozó újságírókat. Terve meghiúsult. Kijelenthető tehát, hogy ez már a 444 alkonya, hiszen nem elég, hogy az utóbbi időben zuhant a portál látogatottsága, a jelek szerint már a külföldi donorok sem bíznak benne.

Ma azért még kitettek magukért a portálnál, körülbelül húsz cikkben foglalkoztak az állítólagos kémtörténettel, de a jelek szerint ez már kevés lesz, a Soros-hálózat új magyarországi médiapartnere ma már a Telex. Így a 444-nek már csak a Telexen megírt cikkek átvétele és újrahabosítása maradt.

 

 

(Deák Dániel)

 

(mandiner.hu)

 

Add tovább!

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Sajtóklub – Fegyőr és a “kormányváltáska” – Bencsik: Fegyőr egy kis hülyécske lett – Videó

Pilhál Tamás: Panyi Szabolcs újságíró-telefontulajdonos, akin besült az izraeli wunderwaffe