Miután az év elején elindították a 29-es számú, az észak-balatoni part mentén futó vasút villamosításának projektjét, nemrég eldőlt, hogy ki lesz a kivitelező és a forrásokat is biztosították a nagyléptékű beruházáshoz.
A Közbeszerzési Értesítő adatai szerint a négy állomás rekonstrukcióját is magába foglaló fejlesztést a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 konzorcium végezheti el mintegy nettó 23 milliárd forintból. A Magyar Közlöny legfrissebb számában pedig a projekt finanszírozásáról derültek ki részletek: a beruházás az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával is valósulhat meg.
Gyorsabban lehet majd elérni a Balaton-partot
A projektben érintett vasúti szakasz a magyar vakációzók egyik legfontosabb vonalának része, az egész észak-balatoni partvonalat követő, majd Tapolca irányába északra forduló útvonalon nyaranta hatalmas a forgalom. Az új fejlesztéssel ezt gyorsítják majd fel és teszik megbízhatóbbá.
A beruházás során többek között
- 64,5 kilométernyi vasúti vonalon 50 Hz-es, 2×2,25 kV-os váltóáramú felsővezetéket helyeznek fel,
- felsővezeték energia távvezérlési rendszert alakítanak ki,
- egy új villamos vontatási alállomást építenek,
- 6 vasúti átjárót adnak át
- és 44,6 kilométeren végeznek el szabályozási munkálatokat.
Emellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásait átépítik, 55 centiméteres magasperonokat alakítanak ki kiselemes burkolattal. Alsóörsön egy felsővezetéki járműtároló épület is elkészül, 7 állomás pedig esőbeállót kap.
(magyarepitok.hu)