in ,

Döbbenet! Karácsonyék megcsonkítanák a Rákóczi út autósávjait is

A körút után a Rákóczi útról is elvennének egy-egy sávot.

A körút után a Rákóczi útról is elvennének egy-egy sávot. Ugyan a fővárosban erről még nincs nyilvános terv, de falak mögött már zajlik az egyeztetés a jelenleg háromsávos útszakasz átalakításáról. Ebből is látszik: a Karácsony Gergely vezette főváros nem a dugók csillapításán, hanem annak fokozásán dolgozik.

– Van arra szándék, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi–Kossuth Lajos-tengelyről levegyünk egy-egy forgalmi sávot – mondta Erő Zoltán főépítész az Azonnali.hu-nak. Hozzátette: még nincs nyilvános koncepció a most háromsávos szakasz átalakításáról. Tavaly, amikor a járvány kitörése után Budapest több nagy forgalmú útján különböző változtatásokat eszközölt a városvezetés, téma volt a Rákóczi út átalakítása is.

– Ennek lényege, hogy nagyon egyszerű, nagyon olcsó eszközökkel tudunk átalakítani működéseket – ilyen volt például a nagykörúti kerékpársávok esete.

A Rákóczi út kapcsán én magam nem ajánlottam, hogy azt is bevonjuk a taktikai átalakításba, mert az hosszabb előkészületeket, nagyobb beavatkozásokat igényel

– árulta el a főépítész, aki hozzátette, hogy vita volt arról, középre kell-e helyezni a buszsávot. A főépítész nyomatékosította: nem szabad, hogy a Rákóczi út átalakítása a közlekedés gyorsításáról szóljon, inkább a humanizációról, a járda kialakításáról és a növényhasználatról kell beszélni annak kapcsán.

– Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog – tanácsolta cinikusan Karácsony Gergely azoknak a fővárosi autósoknak, akiknek gondot okoz az, hogy napi több órát töltenek el a fővárosi dugóban.

Nem ez volt a főpolgármester egyetlen autóellenes lépése, tavaly Budapest megbénítását a Nagykörútra festett kerékpársávokkal kezdte, majd következett a rakpart hévégi lezárása.

A káoszt jelenleg fokozza, hogy egyszerre zajlik a rakpart felújítása, a Lánchíd sokáig halogatott rekonstrukciója, júliustól pedig a Blaha Lujza tér felújítása következik.

Az önkormányzati választás után Karácsony már pedzegette, hogy a Lánchidat gyalogoshíddá kellene alakítani, a rakpartot pedig örökre elzárni az autósok elől. Szóba hozta azt is, hogy a dízelautókat is kitiltaná Budapestről, és jelentősen csökkentené a sebességhatárokat 50-es és 30-as táblákkal azokon a főutakon, ahol egyébként az autósok haladni tudnának

 

(Nagy Orsolya, magyarnemzet.hu)
Add tovább!

A Magyar Nemzet munkatársa üzent Kepes Andrásnak: Kepes András, kérlek, messziről kerüld el Erdélyt!

Szemét, gaz és gigadugók – ez jellemzi Karácsony Gergely városvezetését – Videó