in

Az interneten a kormánypárti szavazók voltak a legaktívabbak! – De nagyon durván!

A Médianéző elemzése a Fidesz, a Jobbik, az MSZP, az LMP és a DK hivatalos Facebook-oldalainak jellemzőit és a pártok aktivitását vizsgálta az április 8-áig tartó kampányidőszakban

AZ INTERNETEN IS A KORMÁNYPÁRTOK TAROLTAK

A Médianéző elemzése a Fidesz, a Jobbik, az MSZP, az LMP és a DK hivatalos Facebook-oldalainak jellemzőit és a pártok aktivitását vizsgálta az április 8-áig tartó kampányidőszakban.

A Médianéző elemzése a Fidesz, a Jobbik, az MSZP, az LMP és a DK hivatalos Facebook-oldalainak jellemzőit és a pártok aktivitását vizsgálta az április 8-áig tartó kampányidőszakban.

A pártok közösségi médiában tanúsított jelenléte két egyszerű mutató alapján (követők száma, bejegyzések mennyisége) megítélhető, ámde hatékonysága már egy további elem, azaz a mondanivaló által generált interakciók (kedvelések és megosztások) számának alakulásával mérhető.

A 2018-as választási Facebook-kampányban nem a követők puszta száma vagy a bejegyzések mennyisége bizonyult döntőnek, hanem a pártok azon képessége, hogy mennyire tudja aktivizálni, azaz interakcióra, így egyben üzenettovábbításra bírni követőit.

A vizsgált időszakban a legtöbb követővel a Jobbik (484.974), a Fidesz (242.611), és az MSZP (205.490) Facebook-oldala rendelkezett. A kampányidőszakban a DK osztotta meg a legtöbb bejegyzést (398 darab), amit a Jobbik (308) és az MSZP (298) követ. A fentiek ellenére messze a Fidesz generálta a legmagasabb kedvelés- és megosztásszámot (2.185.127), ami több, mint 800 ezerrel magasabb szám, mint a másik négy ellenzéki párt esetében összesen.

A Fidesz bejegyzései átlagosan 7640 kedvelés- és megosztásszámig jutottak, addig az ellenzéki pártok posztjai együttvéve is csak ennek az 56 százalékát (4258 db) érték el. A második Jobbik mindössze 1973, míg a leggyengébb LMP csupán 283 kedvelést és megosztást tudhatott magáénak üzenetenként.

Az egy követőre eső kedvelés- és megosztásszám tekintetében is a Fidesz Facebook-oldala érte el a legjobb eredményt, hiszen követőnként kilenc ilyen típusú interakciót generált, míg a második DK mindössze 3,53-at. A leggyengébb mutatóval itt is az LMP bírt (0.63).

A pártok közösségi médiában folytatott kampányának intenzitását és dinamikáját vizsgálva szintén kormánypárti fölényt tapasztaltunk: a Fidesz dinamikusan építette fel a kampányát, amely szinte folyamatosan növekvő kedvelés- és megosztásszámot eredményezett, s a tendencia a választás napján tetőzött. Ezzel szemben az ellenzéki formációk stagnáló kampánytevékenységet mutattak, még a magát trendiként újrapozícionálni próbáló Jobbik is messze elmaradt a kormánypárti teljesítménytől.

 

A teljes elemzés az alábbi linkre kattintva olvasható:

http://medianezo.hu/files/2018/06/facebook-kampany_es_valasztas- az_interneten_is_a_kormanypartok_taroltak.pdf

 

(magyaridok.hu)

AGYHALÁL – Nézőpont: készül az „együtt 2022”

Ez a csaló autósokat ver át, ha látod, ne állj meg!