Megújultak a megállók, valamint a vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is.
Jövő csütörtökön átadják a 3-as metró felújított déli szakaszát. A Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszt október 22-én, 17 órától használhatják a közlekedők – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) közös közleményéből.
Ahogy azt korábban már megírtuk, a déli szakasz a Kőbánya-Kispest (KöKi) és Népliget állomások közötti metróvonalat jelenti.
Ezen szakaszon
- az állomásfelújítási munkálatokat (KöKi, Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út, Népliget) a Strabag Építőipari Zrt.;
- a vágányépítési, alagúti, biztosítóberendezésekre vonatkozó és vasúti távközlési munkákat, illetve a központi diszpécser rendszerek korszerűsítési munkáit a Swietelsky Vasúttechnika Kft.;
- az EDR országos hálózat bővítési, rádiós lefedettség kiépítési munkáit a PRO-M Zrt. kivitelezi.
A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is.
Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon (a Lehel tér és Nagyvárad tér között) korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem állnak meg a szerelvények. (Lapunkban az ezeken az állomásokon folyamatosan haladó munkáról rendszeresen beszámolunk.) A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik, erről a BKK és a BKV a későbbiekben ad részletes tájékoztatást.
Világosabb állomások várják az utasokat
A metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonal- és állomásfelújítási munkák. Ennek nyomán
az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek
– közölték.
A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából az is fontos, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is.
A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik.
A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok.
(Gyöngyösi Klaudia, magyarepitok.hu)
Oszd meg a barátaiddal is!