Támogatás
péntek, május 9, 2025
Támogatás
Támogatás

Nem stadion – Így teremti újra a körkörös úthálózatát Magyarország

0 megjegyzések 2 megtekintés

Az M9-es autópálya nyomvonalának módosítására tett javaslatot a Nemzeti Versenyképességi Tanács a bama.hu cikke szerint. A lapban megjelent térképen az országot kelet-nyugati irányban átszelő sztráda Zalaegerszeg, Szekszárd és Szeged vonalában halad, míg Pécsre Komlón keresztül van egy leágazása.

Javul a nyugati határral a kapcsolat

A lap azt írja, Varga Mihály pénzügyminiszter elnökségével működő szervezet ugyan döntéseket nem hozhat, javaslatai azonban jó eséllyel befolyásolhatják a kormányhatározatokat.

A testület indoklása szerint a javaslat célja az, hogy a továbbra is jelentős munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúlnak javuljon a nyugati határral való kapcsolata. A közlekedési infrastruktúra javításával mintegy 22–44 ezer fővel emelkedhetne a foglalkoztatás, olvasható a tanács javaslatában.

„A tervezett sztráda komlói bekötése mindig is napirenden volt, logikus a lépés, ha az autópálya onnan Pécsig vezetne” – fogalmazott dr. Hargitai János országgyűlési képviselő.

Egészen az 51-esig kiépül az út

A politikus ugyanakkor emlékeztetett: a Pécs és Mohács között vezető 57-es főútnak az M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, ezzel Mohács gyorsforgalmi kapcsolatot nyer.

A további fejlesztésekben

  • az 56-57. számú főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik;
  • a Duna keleti oldalán pedig megteremtik Mohács összeköttetését a Baja és Hercegszántó között futó 51-es főúttal.

Két lépéssel közelebb a mohácsi Duna-híd

Mindez azt jelenti, hogy Pécsről és Mohácsról Kőszegig és Szegedig sztrádán lehet majd autózni.

„Az úthálózat fejlesztésének épp ez a fő vezérfonala, hogy a korábbi sugaras, a főváros irányába vezető utak helyett és mellett körkörös irányban is elérhetőek legyenek a megyeszékhelyek és az országhatárok.

Ez korábban, Trianon előtt már létezett, azonban azok az utak az elcsatolt országrészekben futottak” – emlékeztetett Hargitai János.

A cikk arról is beszámol, hogy tavaly év végén jelent meg az ajánlattételi felhívás a mohácsi híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére. Szintén az év végén a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a gyorsforgalmi kapcsolat megteremtését Szeged és Pécs között, ennek részeként épül meg a mohácsi autópályahíd.

(magyarepitok.hu, Hegedűs Gergely)

Gyere, szólj hozzá te is!oszd meg a véleményed!mondd el, mit gondolsz!

Feliratkozás
Kommentértesítést kérek
0 Hozzászólások
Legrégebbi
Legújabb A legtöbb szavazatot kapott
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése

HÍRLEVÉL

Rólunk

Mindenszo.hu egy Konzervatív, patrióta hírportál. Nálunk a hír szent, a vélemény szabad. A liberálisok gyűlölik a mindenszót, ebből tudjuk, hogy jó úton járunk.
Hitvallásunk: „Aki embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan!” Tamási Áron

Támogasson minket

Egyedi támogatás

 

0
Itt tudsz a cikkhez kommentelni!x

Adblock észlelve

Kérjük, támogasson minket azzal, hogy kikapcsolja az AdBlocker kiterjesztést a böngészőjéből a weboldalunkhoz.