A fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elé került az a korábban már kiszivárgott tervezet, melyben megemelnék a tömegközlekedési jegyek árát, valamint több járatot is fejlesztenének. A dokumentum szerint az árak emelését követően is Európa egyik legolcsóbb tömegközlekedése lenne a budapesti – számolt be az Index.
Az összeállításban rámutattak, a tervezett áremelések leginkább az alkalmi utazókat érintenék. A leggyakrabban használt jegytípusok új árai a következő módon változnának:
- Vonaljegy: 450 forintról 500 forintra,
- Fedélzeti vonaljegy: 600 forintról 700 forintra,
- 10-es gyűjtőjegy: 4000 forintról 4500 forintra,
- 30 perces jegy: 530 forintról 600 forintra,
- 90 perces jegy: 750 forintról 850 forintra,
- Budapest 24 órás jegy: 2500 forintról 2750 forintra,
- Budapest 72 órás jegy: 5500 forintról 5750 forintra emelkedne.
A metró üzemidejének meghosszabbítását már novembertől bevezethetik, így hétvégén éjjel a jelenlegi 23:40 helyett 1:30-ig közlekednének a szerelvények. Amikor már a meghosszabbított üzemidővel sem jár a metró, akkor metrópótló busz közlekedne – sorolták a tervezett változásokat.
A BKK tervezetéből az is kiderült, hogy a jelenlegi éjszakai hálózat fenntartása 4-5 milliárd forintba kerül évente, a fenti változtatások pedig további 100 millió forintos többletköltséget jelentenének – írta a lap.
Több javaslat is van a reptéri járatok meghosszabbítására
Hozzátették, hogy a reptéri járatokkal kapcsolatban több változtatási javaslatot is felsorolnak, melyek között egyedüli megvalósíthatóként szerepel a 100E buszjárat meghosszabbítása a Nyugati pályaudvarig, melynek következtében tehermentesülhetne a Deák Ferenc tér.
Felmerült az a tervezet is, hogy a 100E járat érintse a Keleti pályaudvart.
A kitérő azonban éves szinten 120 millió forintjába kerülne a BKK-nak.
Valamint a bővítések között egy, a Kelenföld vasútállomásról induló reptéri járat terve is felmerült. A járat azonban éves szinten plusz 700 millió forintba kerülne, a torlódások miatt viszont kiszámíthatatlan lenne a buszok közlekedése, így ezek nem kerülnek megvalósításra – ismertették.
Kiderült, mennyi többletbevételt jelentenének az áremelések
A dokumentumban továbbá arra is kitértek, hogy Budapest – a jelenlegi belépő árszintet tekintve – Bukarest után a második legolcsóbb város Európában, és az 50 forintos áremeléssel is jelentősen az európai átlag alatt maradna, gyakorlatilag a harmadik helyre – Pozsony és Prága közé – kerülne a magyar főváros.
A változások érintenék a réven történő közlekedést is, ahol például a személygépkocsi-átkelés díja 420 forintról 500 forintra emelkedne. Valamint jelentősen emelkednének a rendezvényhez kapcsolódó jegyek (RKJ) árai is, így például a 3 napos jegy ára 3300 forintról 4200 forintra változna.
A javasolt áremelések és azok hatásai a bevételmegosztás után éves szinten körülbelül 880 millió forint többletbevételt jelentenének a fővárosnak
– hívta fel a BKK a figyelmet a Bizottság elé terjesztett összeállításban.
(Mandi)
Kérlek segítsd munkánkat és a mindenszo.hu fennmaradását, mert a liberálisok el akarnak minket TAPOSNI!
Támogasson minket!
Kártyás fizetéshez kattintson az összegre, amennyivel támogatni szeretne minket.
Egyedi összeggel szeretne támogatást küldeni? Kérem, írja be az összeget, majd nyomja meg a "Támogatom" gombot!
Átutalással szeretne támogatást küldeni?