in , ,

Szakács István: nem drága a Balaton!

Nyaralási beszámoló!

NEM DRÁGA A BALATON!

Írásom azzal kezdeném, hogy amikor autót készülsz vásárolni, akkor Te is eldöntheted, hogy Mercit, vagy Suzukit veszel, kinek mit enged meg a pénztárcája.
Négy napra sikerült végre elmennem pihenni, ráadásul most tényleg aktív pihenés volt. A két kisfiammal mentem.

A képen a következők lehetnek: 3 ember, , szöveg, amely így szól: „MEN 890, Brutal1 xixo cola lóerős Bruttó 090 300 20200015019 Asztal: BELSO3 Összesen: Kelt: 2020 8.1 14:26:46 3680 Azaz Haromezer hatszáznyolcvan Nem drága a Balaton! Vanílias Fahéjas 600 Kakaós Diós 700 Kókuszos 600-”

A szállásunk Tilajújhegyen volt, falusi turista hely. Semmi giccs, de mindennel fel volt szerelve, tiszta, szép volt, és kényelmes. Azért is választottam ezt a helyet, mert nincs térerő. Nagyon kedves volt a tulajdonos, és a helyiek is rendkívül vendégszeretők. Ez a település Keszthelytől 20 kilométerre van. A szállásunk költsége hármunknak napi 8000 Forint, összesen 24000 Ft a három éjszakára.
Első nap Keszthelyen ebédeltünk a fiúk egy egy pizzát, én egy cigánypecsenyét, ettem,ittunk mellé egy egy üdítőt, és én egy kávét. Az étel tartalmas, finom volt 6200 volt a számla. Utána strandoltunk, 1500 a belépő.
Strand után egy boltban bevásároltunk vacsorára, reggelire.. Tárcsás husi volt a vacsi. Gyerekeknek üdítő, csoki, stb, papának pedig söröcske!😀 A strand rendezett, szép, nem volt zsúfoltság.
Másnap délelőtt Kis Balaton, ahol kürtős kalács 600 ft volt. A parkolás volt 400 ft.
Utána irány a délipart. Benéztem több szabadstrandra, mind rendezett, kulturált. De szinte mind üres, a fizetős strandok több szolgáltatást biztosítanak ezért jobban szeretik.
Balatonkeresztúron megakadt a szemem egy táblán, menü 890-től!
Na mondom ezt megnézzük. Négy féle menü volt, ezen kívül, gyros, hamburger pizza.
A képen látható a számla, 3680 forintért ebédeltünk meg, ráadásul annyira bőséges volt az étel, hogy senki nem tudta megenni. A leves volt a menühöz kicsit sós, de a fő fogás kiváló volt. A hamburgerben 3 húspogácsa volt.
Közben is nézegettük az árakat, a lángos 500- 600 Ft, a Fonyódi kikötőben 390Ft.
Fonyódon a felújított szabadstrandon fürödtünk ingyen. Este betértünk a Présház vendéglőbe Herczeg István barátomhoz. A vendéglője nagyon igényes hely de nála is megfizethető volt minden. Ráadásul Prímás zenészek szórakoztatják a vendégeket.
Harmadnap Gyenesdiási strandra mentünk. Ingyen parkolás hármunk strand belépője 1500. Megebédeltünk egy nagyon igényes kis bisztróban a srácok pizza, én kézműves hamburger ettem ami szürkemarhából készült. Ez egy nagyon igényes étel volt, amikor megkaptam majdnem nevettem, mert kicsinek tűnt, de táplálóan volt összeállítva, és jól laktunk. Itt 4700Ft fizettünk. Utána Keszthelyen császkáltunk, ahol a momentum bohóckodott. Aztán ismét egy tárcsás hús sütés steak burgonyával a szálláson.
Természetesen közbe minden nap hol egy fagyi, hol vizibicikli,hol ez, hol az. Nem spóroltam a srácokon.
Összesen mindennel együtt 87000 Ft költöttem hármunkra négy nap alatt, és semmiben nem szenvedtünk hiányt.
Természetesen láttam drága helyeket, csicsás kajákat, de nekünk nem ez volt az igényünk. Kikapcsolódni mentünk és nem flancolni. Ezt az összeget tovább tudtam volna csökkenteni, ha nappal csak lángosozunk, és este a szálláson főzök, de a gyerekeken nem akartam spórolni, így a kötelező balatoni lángosozás lemaradt, és hekket sem ettünk.
Beszéltem vendéglősökkel is. Szinte naponta ellenőrzik őket, lehetetlen rafinálkodni, és aki becsapja a vevőt, nem minőségi ételt ad, annál nincs senki. A munkaerőt muszáj megfizetni, 300 ezer alatt meg sem emeli senki a tálcát. Magas a bérleti díj. Vannak persze drága helyek, de a kisebb nem felkapott településeken ugyan azok azok az árak vannak, mint itthon Győrben. A Balaton vize pedig mindenhol ugyan olyan csodálatos.
Ráadásul bőven elég volt ez a négy nap.
Ábrahámhegy, és a Badacsony ettől függetlenül a kedvencem, de Fonyódot is nagyon a szívembe zártam. ❤️😊
Tehát, a Balaton nem drága, csak nem a felkapott helyeket kell keresni.
Ha pedig valaki mégis azt választja, mert megteheti, akkor utána ne sírjon a facebookon. Mindenhol van étlap, árlista, el lehet dönteni ki mit választ!
Jövőre is biztos, hogy belföldön nyaralok, hiszen annyira csodálatos hazánk van, hogy évek kellenek, hogy felfedezd.

A hazámat szolgálom!
Szakács István

Oszd meg másokkal is!

Bayer szerint a képen látható ember egy idióta gazember