Tavasszal elkezdődik a Sió Tolna megyei szakaszán évek óta tervezett fejlesztések kivitelezése: megállók, fogadó állomások, szolgáltató helyek, vízi turisztikai központ és kerékpárutak készülnek folyó Ozorától Szekszárdig tartó, 85 kilométeres szakasza mentén. A Tolna Megyei Önkormányzat a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) több mint egymilliárd forintos támogatásával valósítja meg a projekteket.
Elsőként a vízi megállók kivitelezése kezdődhet el, aminek már lezárult a közbeszerzési eljárása – mondta Naszvadi Balázs, a Tolna Megyei Önkormányzati Hivatal területfejlesztési osztályvezetője. Az idén indul a kerékpárutak építése és kijelölése is, valamint a szekszárdi vízitúraközpont kialakítása. A Sió-projekt teljes befejezése 2020 idegenforgalmi szezonjának kezdetére várható.
Az úszó stégekből, lépcsőből álló kiszálló helyeket
- Ozorán, Simontornyán, Pálfán, Sárszentlőrincen, Borjádon, Úzdon, Kölesden, Medinán, Harcon, Sióagárdon és Szekszárdon alakítják ki,
- új megállók Harcon, Kölesden, Sárszentlőrincen, Pálfán, Simontornyán épülnek. Medinán és Sióagárdon már meglévő épületeket alakítanak át turistákat fogadó létesítményekké.
A második ütemben 62 kilométernyi kerékpárutat hoznak létre a Sió mellett; ebből:
- Szekszárd és Harc között, nyolc kilométeren új út épül a folyó töltésén,
- Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpárutat.
A harmadik szakaszban a szekszárdi Sión kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitneszeszközökkel felszerelt turisztikai bázis épül. A kerékpárutak várható napi forgalma 1000-2000 kerékpáros lesz – áll az önkormányzat TOP-hoz benyújtott pályázatában. A projekthez olyan vállalkozások is kapcsolódtak, amelyekkel a kerékpáros, vízi és bakancsos turizmus mellett a motoros vízi közlekedés lehetőségét is szeretnék megteremteni. Arra is számítanak, hogy a most a Duna-töltésen zajló kerékpáros turizmus közönségének egy része átpártol a Sióhoz.
A folyón az OVF is több helyreállítást végez
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság a Balaton levezető rendszerének korszerűsítését célzó, 2020-ig tartó projekt részeként:
- egyes szakaszokon rendezi a jobb parti depóniákat,
- Simontornya és Kölesd között kotrást végez,
- a felső szakaszokon mechanikailag stabilizálják a töltéskoronákat és helyreállítják a csatorna mederrézsűjét.
(forrás: Antal Zsófia, magyarepitok.hu)