in

Matolcsy György fia nem vett kastélyt – megint hazudik az ellenzéki média

Ma reggel óta az ellenzéki sajtó, élén a 24.hu-val címlapon hirdeti: Matolcsy György jegybankelnök fia kastélyt vett magának.

Így hazudik az ellenzéki sajtó: kastély helyett felújítandó ikerházfél

Ma reggel óta az ellenzéki sajtó, élén a 24.hu-val címlapon hirdeti: Matolcsy György jegybankelnök fia kastélyt vett magának. A cikk futótűzként terjedt szét a haladó médiában, Juhász Péter, az Együtt dulakodó elnöke pedig bejelentette: még délelőtt indul a Matolcsy villához élőben közvetíteni és tüntetni.

A valóság ezzel szemben az, amit a 24.hu a cikk megírása előtt már jól tudott: szó sincs rózsadombi kastélyról, csak egy felújításra szoruló ikerház felét vette meg a jegybankelnök fiának a cége, azt is kölcsönből. Kastély híján fotóként egy elmosódott épület előtti fát tett be illusztrációként a portál.

A mai álhír hű képet rajzol a kampányüzemmódba kapcsolt egyes ellenzéki sajtóorgánumokról. A 24.hu kérdéseket tett fel a Magyar Nemzeti Banknak és a jegybankelnök fiának. A válaszokat megkapta, ezekből pedig kiderült: Matolcsy Máté cége kölcsönből vette meg egy olyan ikerház felét, amelyet régóta hirdettek eladásra, és amely erősen felújításra szorul. A tények ismerete ellenére a 24.hu szemrebbenés nélkül leírta: kastélyt vett a jegybankelnök fia.

A PestiSrácok.hu megkereste az ügybe belekevert Magyar Nemzeti Bankot és Matolcsy Mátét is, mindkét helyről azt válaszolták: a valótlan tartalmú cikk megjelenése után haladéktalanul elküldték helyreigazításukat, és ugyanezt tették a hamis hírt leközlő további sajtóorgánumok felé is.

Érdekes jelenség az is, hogy a 24.hu cikkét jegyző Baksa Roland bármilyen korán is jelenteti meg írásait, az Együtt azonnal reagál közleménnyel, vagy sajtótájékoztatóval, amely olyan, mint ha Juhászék mindig tudnák, hogy mikor és mit fog írni a portál.

Forró dróton: Juhász Péterék mintha mindig tudnák jó előre, mit fog írni a balliberális 24.hu. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Nem ez az első, baloldali kampánynak is beillő írás a 24.hu-n, megírtuknéhány hete koholt vádak és megalapozatlan rágalmak mentén, csupán a politikai lejáratás szándékával intézi támadásait a kormánypárti képviselők ellen a balliberális 24.hu hírportál. Szatmáry Kristófot, a XVI. kerület fideszes országgyűlési képviselőjét azzal keresték meg, hogy a portál birtokában van egy ügyészségi dokumentum, amely szerint jogsértést követett el a politikus családi cége. Ezzel szemben a Fővárosi Főügyészség a Magyar Idők megkeresésére azt közölte, nemhogy irat nem létezik, nyomozás sem indult az ügyben, mivel bizonyítékok híján elutasították a nyugtaadás elmulasztása miatt tett feljelentést.

Elsőként arról is a PestiSrácok.hu adott hírt, hogy Szatmáry Kristóf után röviddel Jelen Tamást, a Fidesz-KDNP zuglói országgyűlési képviselőjelöltjét próbálta meg lejáratni egy hamisított okirattal a 24.hu nevű, a jelek szerint fiktív iratokkal házaló, azokkal hazug propagandát terjesztő hírportál. Jelen jelzésére az adóhivatal gyorsan intézkedett, és a PestiSrácok.hu információi szerint a hatóság közokirat-hamisítás miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett. A PestiSrácok.hu elérte a Jelen Tamást kamu bizonyítékokkal megkereső Spirk Józsefet, az újságíró azt mondta, ha tényleg hamis az általa használt irat, akkor szerkesztősége is feljelentést tesz. Spirk azt nem kívánta elárulni, honnan, kitől kapták a Jelen Tamás lejáratását célzó kamu dokumentumot, és arról sem beszélt, hogy felhagynak-e a jelek szerint bevett gyakorlatukkal, vagy a lejárató álhírgyártást az írói munkásságuk részének tekintik. Arról nincs információnk, hogy a 24.hu azóta lépett-e a kamu dokumentum ügyében, és valóban feljelentést tettek-e.

Vezető fotó: Németh Dániel/24.hu
(Szarvas Szilveszter, pestisracok.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Összevásárolt mindent Orbán Viktor a boltban, kifizette, mire akkora ajándékot kapott, hogy csak annyit mondott: „Azt a mindenit!”

A mindenszo.hu cáfolja a 24.hu Békemenet számítását – Nem 59 ezren voltak. Itt vannak a részletesek adatok