in ,

Listáztunk egyet. Best of Index-helyreigazítások

Szép kis lista

Mindenszo.hu kommentár: Ide kívánkozik egy dal Ákostól:

 

 

Best of Index-helyreigazítások

 

Egy hete, október 1-én sajtótörténelmet írt az Index.hu, hiszen lekapcsolták saját magukat. Hogy a villanyszámlán akartak-e spórolni ily módon, az nem derült ki. Az viszont igen, hogy az önsajnáltatáshoz, a szakmai lózungok pufogtatásához nagyon értenek. A liberális média (beleértve az Indexet is) folyamatosan a helyreigazításokkal, az elvesztett perekkel támadja a jobboldali médiát. Ráadásul teszi mindezt úgy, hogy saját „hibáikról”, helyreigazításaikról egyáltalán nem esik szó. Vagyis egyetlenegy portál sem közöl összeállítást arról, hányszor siklik félre a „tájékoztatás”, van viszont önsajnálatba öntött szakma, objektivitás és persze: TARHÁLÁS!

 

Kitűnő iskolapélda erre az Index főszerkesztőjének sivalkodása:

Az Index tartalmilag most is független, a szerkesztőségen kívül senki nem határozhatja meg, mi jelenik meg és mi nem.”

Vagy:

Bízunk, hogy ha elég támogatás gyűlik össze, az elkövetkező hónapokban az Index biztos képes lesz továbbra is független, szakmai munkát végezni.”

FÜGGETLENSÉG, SZERKESZTŐSÉGI AUTONÓMIA, SZAKMAI MUNKA

Dolgozunk, hibázunk – de hogy eladják, elhazudják magukat a szakmának, a függetlenség kapuőreinek úgy, hogy közben a legfatálisabb hibákat is elkövetik, igazán képmutató. Épp ezért összeszedtük az elmúlt három év legjobbjait, vagyis azt, hogy hogyan lehet is igazán tévútra terelni az olvasót, a választót – a mainstream sajtó fedélzetéről.

„Szerény” listázásunkat kezdjük egy 2015-ös helyreigazítással. Kit érdekel például 1 szörnyű természeti katasztrófa, ha abban lehet egy kicsit TEK-ezni? Az Indexet biztos nem, ugyanis valótlanul állította, hogy olyan munkaórákat is kifizetett az állam a Terrorelhárítási Központnak, amiket a munkatársai nem dolgoztak le. De helyreigazításukban azt is írták: „Azon valós tényt, hogy az árvíz ideje alatt a híradások elsősorban arról szóltak, hogy a terrorelhárítók készenlétben vannak, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy a terrorelhárítók annak ellenére részesültek magas összegű állami támogatásban, hogy ténylegesen munkát az árvízi védekezés során mindössze három alkalommal végeztek”.

Aztán ki hitte volna, de olyan alkalom is akadt, mikor az Index híre a bevándorláspárti Párbeszéd Magyarországért közleménye miatt csúszott félre, ezért kellett a portálnak helyreigazítást közölnie: „A Visszadobták a 10 tanácsadós FKF-vezér üzleti tervét című cikkben valótlanul híreszteltük a Párbeszéd Magyarországért MTI-közleménye alapján, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nél 48 vezető átlagosan fejenként havi 1,8 millió forintos bruttó jövedelemmel rendelkezik. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezető munkatársak átlagos havi bruttó jövedelme 938 000 forint”.

De menjünk is tovább, itt van például az akkoriban nagy port kavart Ákos-sztori. A portálnak több cikkében is sikerült az énekes szavait úgy interpretálnia, hogy abból nemhogy nem jöttek ki jól, de szinte minden állításuk cigányútra ment. Íme:

  • „Valótlanul állítottuk, hogy Kovács Ákos nyilatkozata szerint a nő dolga a szülés, és lehetőség szerint más nagyon nem.”
  • „Valótlanul állítottuk, hogy Ákos nyilatkozatával mások helyett akarta volna megmondani, hogy kinek mi a dolga.”
  • „Valótlanul híreszteltük, hogy Kovács Ákost a Telekom éves szinten ötvenmillió forintos nagyságrendű támogatásban részesíti, illetve hogy a technikai-technológiai támogatás is további súlyos tízmilliókat jelent.”
  • „Valótlanul állítottuk, hogy Kovács Ákos a Fidesz egyik kedvenc udvari kobzosa.”
  • „Valótlanul állítottuk, hogy Kovács Ákos azt nyilatkozta, hogy a nőknek nem kell ugyanannyit keresniük, mint a férfiaknak, hiszen ez Mózes könyvében sem szerepelt, no meg inkább szüljenek, ha lehet.”
  • „Valótlanul állítottuk, hogy a szerződésbontás Tiffán Zsoltnak zsebbenyúlós buli volt, mivel nincsen Kovács Ákossal olyan közös vállalkozása, amelyben a Telekom is érintett lenne.”

Közkedvelt lózungnak számít honi „vágyvezéreltjeinknél” a szabadság, az autonómia és más, hasonló fogalmak pufogtatása. Az egyetemi autonómia példálózásaként került elő például három éve az akkor bevezetett kancellária rendszer, „melynek áldozatul esett a Színművészeti is”. Az Index írása („Fellázadt Orbán kancellárja ellen a Színművészeti”) azonban nem lett túl jó, sikerült teljesen tévútra terelnie az olvasót, a helyreigazításban pedig ezeket kellett közölnie:

  • „dr. Papp Csilla személyével kapcsolatosan valótlanul állítottuk, hogy soha nem dolgozott az oktatásban. A valóság ezzel szemben az, hogy 2007 és 2010 között a Szent István Egyetem Gazdasági Jogi és Közigazgatási Tanszéken volt oktató”.
  • „Valótlanul állítottuk, hogy a Fidesz elnöki kabinetjében egy évtizedig dolgozott és volt a Pest Megyei Önkormányzat jegyzője is. A valóság ezzel szemben az, hogy 2002-2003-ban a Fidesz Frakcióirodánál, 2007-2008-ban a Fidesz Elnöki Irodáján dolgozott, míg a Pest Megyei Önkormányzatnál 2008 és 2010 között kabinetfőnöki, 2010-2011 években pedig aljegyzői tisztséget töltött be.”
  • „Valótlanul híreszteltük, hogy Papp az egyetem alapvető ügyeit sem ismerte, és valótlanul állítottuk azt is, hogy a gazdasági nehézségek kezeléséről kérdezve javaslata az volt, hogy elbocsátásokba kezdene.”

MEGISMÉTELNÉNK: FÜGGETLENSÉG, SZERKESZTŐSÉGI AUTONÓMIA ÉS SZAKMAI MUNKA

Az összeállításunkban pedig következzen most egy – mondhatni szokásos – „orbánozás”. A szakma kukabúvárainál annyira félresiklott a történet, hogy azt öröm nézni. Az Index „A TEK hozta haza Orbán fiát Afrikából” című cikkének állításait az akkori miniszter, Lázár János tételesen cáfolta. Helyreigazításában a portál pedig azt írta: „A cikkben foglalt állítást nem ellenőriztük elég alaposan, és az a kormányzati cáfolat szerint valótlan volt. Az információt, miszerint a TEK hozta volna haza Orbán Gáspárt, igyekeztünk körültekintően körbejárni, és megkérdeztük az érintett hivatalos szerveket. Ám hibáztunk, amikor az információt tényként kezeltük, miután a TEK-nek és a miniszterelnök szóvivőjének elküldött kérdéseinkben foglalt állításokra a válaszokban nem érkezett cáfolat. A hibáért az érintettek és olvasóink elnézést kérjük”.

De ugorjunk is egyet gyorsan, hiszen ha van helyreigazítás, amit be kellene keretezni, az az „Ismét haveroknak oszt áron alul ingatlant a belváros” című írás nyomán keletkezett. Íme:

  • Index: „Több nagy értékű Budapest belvárosi ingatlan” vásárlója, a „Spielberg Ingatlanforgalmazó Kft., melynek ügyvezetője és korábbi tulajdonosa Szivek Ferencné, aki Szivek Norbertnek (állami vagyonkezelő volt igazgatója) az édesanyja.”
  • Valóság: „dr. Szivek Norbertnek Szivek Ferencné nem az édesanyja, hanem néhai édesapjának a második felesége, akivel dr. Szivek Norbert üzleti, baráti, rokoni kapcsolatokat nem ápol, sőt néhai édesapja hagyatékához kapcsolódóan több ügyben perben állnak egymással.”
  • Valóság: „dr. Szivek Norbert soha semmilyen érdekeltséggel nem rendelkezett a Spielberg Kft.-ben és abban jelenleg sincsen semmilyen érdekeltsége.”
  • Index: „Szivek Norbert a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő igazgatótanácsának tagja, és enyhén szólva sem ismeretlen a kerületben, legutóbb egy Vörösmarty téri luxushotel-fejlesztésre kapott gigahitelt az állami Eximbanktól.”
  • Valóság: „dr. Szivek Norbert nem kapott gigahitelt az állami Eximbanktól egy Vörösmarty téri luxushotel-fejlesztésre.”
  • Index: „A kedvezményezett az a Szivek család lenne, amelynek egyik tagja nemrég Orbán Viktor vejével, Tiborc Istvánnal szerzett hatalmas ingatlanvagyont a belvárosban.”
  • Valóság: „dr. Szívek Norbert nem szerzett hatalmas ingatlanvagyont a belvárosban Orbán Viktor vejével, Tiborcz Istvánnal.”

Függetlenségre sosem lehet panasz az Indexnél, épp ezért fordul elő oly gyakorta, hogy a kormányfő vejével „függetlenobjektív” módon foglalkoznak. Nincs mit tenni, ez is szakma!

Problémát okoz eltalálni: „Kinek ki a vőjelöltje?” Hiába, az Indexnek ez is sikerült. Lássuk, a „Mészáros Lőrinc cége nem tartotta a határidőt, már nem ő építi a gellérthegyi villát” című cikkben azt írta a portál: Pálffy Balázs Mészáros vőjelöltje. Csakhogy az érintett kérésére a helyreigazítást kellett közölniük, így: „Pálffy Balázs Mészáros Lőrincnek nem vőjelöltje”.

De az eszeveszett próbálkozást láthatta a mélyen tisztelt Kedves Olvasó akkor is, mikor a „Letarolja az állami biztosítási megbízásokat a pincérből lett alkuszkirály” című cikkben hamis színben sikerült feltüntetni azt a tényt, miszerint Keszthelyi Erik FKF-es üzletét pedig híres Fidesz-közeli ügyvédi iroda, a korábban Biczi és Tuzson (Tuzson Bence államtitkár után), ma Biczi és Turi néven futó ügyvédi iroda hozta tető alá. A valóság ezzel szemben az, hogy a Biczi és Tuzson Ügyvédi iroda (jelenlegi nevén Biczi és Turi Ügyvédi Iroda) csupán a közbeszerzési eljárásban képviselte az FKF Zrt-t”. Ez biza’ már megint „függetlenobjektívre” sikeredett!

Ahogy a Duna Aszfalttal foglalkozó cikkük is. Kommentár nélkül, íme a helyreigazítás: „A mezőgazdaságban terjeszkedhet a Duna Aszfalt” írás valótlanul állította azt, hogy a Duna Aszfalt Kft. mezőgazdasági tevékenységgel is kíván foglalkozni, illetve mezőgazdasági tevékenységekkel bővítette tevékenységi köreit. Ezzel szemben a valóság az, hogy a Duna Aszfalt Kft. nem bővítette tevékenységi köreit mezőgazdasági tárgyú tevékenységi körökkel, hanem törölte azokat”.

CSAKHOGY BIZTOSAK LEGYÜNK BENNE MEGINT: FÜGGETLENSÉG, SZERKESZTŐSÉGI AUTONÓMIA, SZAKMAI MUNKA

Van nap, mikor nehezen indulnak a reggelek, és akad olyan nap is az ember életében, mikor tényleg nem jön össze semmi, de az, hogy egy peres eljárásban sikerült felcserélni a vesztes és a győztes felet, az egészen elképesztő, mondhatni: „szakmán túli”. Mindenesetre az Index meglépte ezt a szintet, és a Deutsch Tamás feljelentette Gyurcsányékat az EU-nál című cikkükben valótlanul állították,

  • hogy a Gyurcsány Ferenc által Orbán Viktorral szemben indított peres eljárás Orbán Viktor pervesztességével zárult, és perköltséget kellett fizetnie,
  • valamint nyilvánosan bocsánatot kellett kérnie Gyurcsány Ferenctől.

A valóságban ennek az ellenkezője történt, vagyis az, hogy az említett peres eljárásban született jogerős döntés alapján Orbán Viktor pernyertes, és az Altus Zrt. pervesztes lett, azaz Orbán Viktornak nem kellett sem perköltséget fizetnie, sem pedig nyilvánosan bocsánatot kérnie Gyurcsány Ferenctől, azonban az Altus Zrt.-nek perköltséget kellett fizetnie Orbán Viktor számára.

A legvégére pedig jöjjön egy kis kampányhév. Hiszen akár ez is lehetne a magyarázata annak, mikor a Jobbik szekerét toló Simicska-média – közte az Index is – azt próbálta beadni, hogy a Csongrád megyei Fidesz a cigányok szavazataiért szövetkezett a maffiával. Csakhogy ismételten lecsapott a helyreigazítás vasökle:

Megalapozatlanul híreszteltük, hogy Lázár János személyesen alkut kötött büntetőeljárás hatálya alatt álló romákkal a cigány szavazatok megszerzéséért. A valóság ezzel szemben az, hogy Lázár János semmiféle alkut nem kötött sem büntetőeljárás hatálya alatt álló, sem az alatt nem álló romákkal a cigány szavazatok megszerzéséért.”

EZEK UTÁN IS TUTI, HOGY FÜGGETLENSÉG, SZERKESZTŐSÉGI AUTONÓMIA ÉS SZAKMAI MUNKA HONOL AZ INDEXNÉL?
(Nagy Gábor, 888.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

Nagy igazság – Magyarország biztonsága közvetlen összefüggésben van Törökország stabilitásával

Így üzen Ákos a liberális sajtónak – Ma is aktuális