in ,

Így működik Magyarországon az álhírgyártás (Index, HVG, 444, 24.hu)

Az utóbbi hetekben általánossá vált a Soros György által finanszírozott, valamint egyéb balliberális álfüggetlen hírportálokon, hogy valamelyikük megír egy álhírt, majd pedig a többiek azt minden kritika nélkül átveszik

Így működik a Soros-féle álhírgyártás

 

Az utóbbi hetekben általánossá vált a Soros György által finanszírozott, valamint egyéb balliberális álfüggetlen hírportálokon, hogy valamelyikük megír egy álhírt, majd pedig a többiek azt minden kritika nélkül átveszik.

A legújabb gyöngyszemet a Soros-blog szállította, miszerint Orbán Viktor miniszterelnök miatt nem lett közös V4-Japán zárnyilatkozat, miközben a valóságban a magyar kormányfő ott sem volt, amikor erről döntöttek. Múlt héten Demeter Márta hazugságát vette át minden kritika nélkül az Index, a HVG, a 24 és a 444, majd miután dokumentumok bizonyították, hogy az LMP társelnöke hazudott, azt már nem közölték, hanem tovább mosdatták a lebukott exszoci képviselőt.

Egy nagy sikerű álhír kilenc hónapon keresztül pörgött a balliberális propagandaoldalakon, majd miután kiderült, hogy a kormány az állításokkal szemben nem szünteti meg az önkormányzatiságot, akkor már mély hallgatás volt. 

 

Ismét bebizonyosodott, hogyan működik a Soros György által pénzelt oldalak álhírgyártása. A mai napon azt sikerült kitalálnia a Soros-blognak, hogy Orbán Viktor kormányfő ellenkezése miatt nem adott ki közös nyilatkozatot a V4 és Japán a csúcstalálkozójukat követően.

Az igazság ezzel szemben, hogy Andrej Babis cseh miniszterelnök kérte (ráadásul még korábban, mielőtt találkoztak volna a japán miniszterelnökkel), hogy ne legyen közös nyilatkozat, mert a V4-ek nem kompetensek világpolitikai kérdésekben. És hogy még teljesebb legyen a 444 hazugsága: amikor Babis ezt javasolta, Orbán Viktor ott sem volt, mert még tartott az Európai Néppárt ülése.

A hírről senki sem kérdezte meg az illetékeseket, ráadásul a Soros-blog álhírét minden kétkedés nélkül vette át a többi balliberális portál (Index, HVG, 24) is. A cél, hogy az álhírt gyorsan, akadály nélkül elterjesszék. A modell működését a múlt héten, és korábban is a maga teljes valójában láthattuk.

Soros György hívei élen járnak a fake news gyártásában és terjesztésében is
Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Így üzemel a hazugsággyár

Egy balliberális portál röppentette világgá azt a Demeter Márta, LMP-s társelnök által terjesztett hazugságot, hogy Orbán Viktor lánya egy honvédségi gépen utazott haza. A valóság ezzel szemben az volt, hogy „Cipruson van egy magyar katonai kontingens. Egy ENSZ-misszió keretében több mint egy évtizede teljesítenek szolgálatot ott magyar katonák. Ezt a kontingenst cserélték most le, új katonák érkeztek. Hazatért Orbán L. százados is, aki engedélyt kért, hogy a géppel szállítsa haza feleségét és Flóra nevű kétéves kislányát. Mivel ez megfelel a NATO-szabályoknak, így az engedélyt megkapta. Demeter Márta ebbe az iratba kért betekintést, és bár tisztában volt vele, hogy a gép katonai repülést teljesített, így katonákat és családtagjaikat szállította, útnak indította az álhírt.”

Demeter Márta álhírét gondolkodás nélkül vették át a fake news gyárak
Fotó: Mudra László – Origo

A baloldali propagandasajtó még akkor sem írta le, hogy Demeter Márta hazudott, amikor a dokumentumok nyilvánosságra hozatala ezt bizonyította. 

Egy másik kiváló múlt heti álhír volt a baloldali propagandasajtó részéről, amikor azt állították, hogy egyedül Orbán Viktor nem támogatja az Európai Néppárt nemzeti vezetői közül, hogy Manfred Weber legyen az Európai Bizottság következő elnöke. A valóság ezzel szemben az volt, hogy

Orbán Viktor egyértelműen Webert támogatja a finn Alexander Stubbal szemben. A fake news természetesen mindenféle ellenőrzés nélkül futott át az álfüggetlen oldalakon, mint az a korábbi példáinkban történt. Ahogy közös elem az is a Soros féle hazugsággyár, hogy soha nem kérdezik meg a kormányt vagy a hivatalos álláspontot az adott témában. Miért is tennék? Azzal csak a saját hazugságaikat gyengítenék.

Kilenc hónapig pörgették az álhírt

Egy korábbi eset volt, hogy a magukat függetlennek és objektívnek kikiáltó ócska, balliberális megmondóembereknek semmi sem drága, ha a kormány lejáratásáról van szó. Még arra is képesek voltak, hogy kilenc hónapon keresztül foglalkozzanak egy olyan álhírrel, miszerint a kormány az önkormányzatiság felszámolását tervezi a 2018-as parlamenti választás után.

Az Origo egyébként megkereste a Kormányzati Tájékoztatási Központot, ahol megerősítették, hogy a felsorolt híreknél az említett médiumok valóban nem keresték meg soha előzetesen a kormányt. És gyakran utána sem.

(origo.hu)

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Hozzászólások

hozzászólás

Written by mindenszo

Bréking! – Migránsok törtek át egy kordont – Baj van a horvátoknál – Az ellenzéki sajtó hallgat

Volner megint kitálalt: a Jobbik fizetett az október 23-ai felháborodásért