in ,

Ez sem stadion – Kiderült, ki tervezi meg az új Közlekedési Múzeumot

A világhírű építésziroda elképzelése az épület ipari örökségét is továbbviszi, ugyanakkor korszerű kiállítótereket és minőségi szabadtereket hoz létre

Az amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda tervei alapján készülhet majd el a Közlekedési Múzeum új épülete Budapesten. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki csütörtökön az intézmény által kiírt nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét.

A tervpályázatra tizenhárom magyar és külföldi építésziroda adott be pályaműveket. Az első díjat a világhírű Diller Scofidio + Renfro építésziroda „komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó” terve nyerte el. Az építésziroda ezzel megszerezte a lehetőséget a Közlekedési Múzeum új épületegyüttese és az azt körülvevő park tervezésére.

Kőbánya új lendületet nyerhet

Tarlós István főpolgármester az eredményhirdetést megelőzően emlékeztetett, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre.

A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz.

„Ez a két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése”

– mondta a főpolgármester. Kijelentette, a rendhagyó beruházással a jelenlegi rozsdaövezet néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át.

Ezek a pályművek végeztek a dobogón

Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója elmondta, hogy olyan múzeumot szeretnének, amely a világ legjobb, ilyen típusú múzeumaival összemérhető élményt kínál a látogatóknak. Ugyanakkor képes a mérnöki örökség kutatására, megőrzésére, valamint a programoknak köszönhetően találkozóhelyként is szolgál majd.

Kiemelte, a több mint száz éves múzeumnak óriási gyűjteménye van, és csak a kiállításon 619 nagyjárművet szeretnének majd elhelyezni. Bejelentette: a tervpályázaton második helyezett lett a Reichen et Robert & Associés / Ralph Appelbaum Associates / PLANT Atelier Kis Péter konzorcium pályaműve. A harmadik díjat az Építész Stúdió Kft. terve nyerte. A gmp International GmbH, valamint a Foster & Partners + CÉH pályaművei megvételt nyertek.

Új épület egészíti ki a Dízelcsarnokot

A múzeum sajtóanyaga szerint a világhírű amerikai tervezőiroda a terület ipari örökségét tiszteletben tartó tervet nyújtott be. A pályamű a Dízelcsarnokot új épülettel egészíti ki, amely befelé áthatja a csarnok tereit, illetve egy szinte lebegő tető alatt új múzeumi kiállítóhelyet és többszintes városi közteret hoz létre. „A régi csarnokhoz csatlakozó épületszárny mintegy kihúzott fiókként enged betekintést a múzeum belsejébe, és a látogatókat bevonzza a Kőbányai út és a Könyves Kálmán körút kereszteződése felől” – derül ki a szövegből.

A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont.

(Hegedűs Gergely, magyarepitok.hu)

Nem stadion – Soha ilyen összegben nem kezdődtek kivitelezések Magyarországon

Hoppá! – Jobb a magyar egészségügy, mint a brit! – Itt a bizonyíték!