Michelisz Norbertet választotta az év legjobb magyar autóversenyzőjévé az Autósport és Formula Magazin. A Top50 magyar autóversenyző listáján Michelisz TCR-es versenyzője, Tassi Attila lett a második, a kétszeres ralikrossz Európa-bajnok Szabó Krisztián pedig a harmadik. A kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbert a negyedik lett, ötödik helyezettként pedig Herczig Norbertet, abszolút rali magyar bajnokot díjazták. Az ötvenes listán szereplőkről Autósport Évkönyv is megjelent, a 2017-es év legemlékezetesebb magyar autósport teljesítményeiről.
Az elismeréssel kapcsolatban Michelisz Norbert visszaemlékezett a kezdetekre. Amikor először beleültem a Hungaroringen a kupás Suzukiba, azt sem tudtam, merre van az előre. Hiába volt az addigi szimulátorozás, a valóság azért más volt. De akkor elhatároztam, lépésről lépésre tanulva fel fogok jutni a valóságban is a csúcsra. Már a Hondás gyári szerződés is egyfajta csúcs, hiszen annál, hogy egy világbajoki sorozatban szereplő gyári csapat „főállású” pilótája legyen egy versenyző, többet nem lehet elérni. Persze a szurkolók megkülönböztetik az egyes verseny sorozatokat, de az FIA vb, és azon belül egy gyári csapat mindenképpen a csúcs.”
A képzeletbeli dobogó másorik fokára Tassi Attila, TCR bajnok állhatott, míg a harmadik hely Szabó Krisztiáné lett, aki kétszeres ralikrossz Európa bajnok. A lista negyedik helyezettje Kiss Norbert, kétszeres kamion Európa bajnokunk, aki idén a harmadik helyen végzett a rangos eseményen.
„Álmainkban sem gondoltuk volna a Tankpool24 Team-mel, hogy már 2017-ben is elérhető közelségbe kerül az Európa-bajnoki cím, amelyért nem csak hogy versenyben voltunk, hanem szinte el is értük. A futamgyőzelmekkel bebizonyítottuk, hogy a csapat képes a kiemelkedő teljesítményre, ott vagyunk a legjobbak között, és jó úton haladunk a végső cél elérése felé!”
A TOP50 lista 5. helyezettje: Herczig Norbert, abszolút rali magyar bajnok már a terveiről beszélt: „Három abszolút bajnoki címet nyerni egymás után eddig csak olyan legendás versenyzőknek sikerült, mint Ferjáncz Attila, Ranga László és ifj. Tóth János. Közéjük tartozni
nagyon különleges érzés, különlegesebb, mint amit a bajnokságok megnyerésekor éreztem. A Skoda Rallye Team Hungary-nél viszont úgy gondoljuk, hogy most érkezett el az idő arra, hogy a hazai pályákat felváltsák a külföldiek, és így nem a negyedik magyar bajnoki cím megszerzését, hanem a Rali Eb-n való minél eredményesebb szereplést tűzzük ki célul 2018-ra és 2019-re.”
Bethlen Tamás, kiadóvezető-főszerkesztő az értékelésről elmondta, a szerkesztőség minden tagja írt egy saját rangsort, majd ezt ötvözték néhány külső szakértő és weboldaluk látogatóinak véleményével, így született meg – objektív szempontok alapján – a végeredmény.
(origo.hu)