Támogatás
csütörtök, szeptember 19, 2024
Támogatás
Támogatás

Nyugaton szigorítják az iskolai mobilozást, itthon tiltakoznak a liberálisok

Romlanak a gyermekek képességei és eredményei, ha túlzásba viszik az okoseszközök használatát.

a mindenadmin
0 komment 280 megtekintés

Egy ideje pedzegetik az oktatási szakemberek, hogy korlátozni kellene az okostelefonok iskolai használatát, és augusztusban meg is jelent az erre vonatkozó rendelet. Eszerint a jövőben az általános iskolás és gimnáziumi diákoknak a nap elején le kell adniuk a kép- vagy hangrögzítésre alkalmas eszközöket, a telekommunikációs és internetelérésre alkalmas okoseszközöket, és csak a nap végén kapják vissza.

A jogszabály kapcsán közzétett bejegyzésében Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója rámutatott, hogy más országok is fontolgatják a telefonok iskolai használatának szigorúbb szabályozását, több európai állam pedig már határozott lépéseket is tett.

 

Nyugati példák

Mint a Magyar Nemzet is megírta, Franciaországban már régen tilos a tanórák alatti telefonhasználat, 2018 óta pedig a 15 éven aluli gyermekeknek az iskola egész területén tiltott a mobilozás, beleértve az ebédlőt is. A szabályozás vonatkozik a tabletekre és az okosórákra is, hiszen ezek az eszközök is csatlakoznak az internethez. Aki bevisz ilyen eszközt az iskolába, annak a tanítási nap végéig szekrényben kell tartania.

Bajor­országban és Görögországban 2006 óta úgyszintén törvény tiltja az általános és középiskolai mobilhasználatot. Az Olaszországban évekkel ezelőtt a magánszféra védelme érdekében hozott szabály értelmében nemcsak súlyos fegyelmi büntetés, hanem közel 30 ezer eurónyi pénzbírságot is kaphat, aki esetleg felvételeket készítene az osztályteremben.

 

 

Az olyan, liberálisnak tekinthető országok is korlátozzák az iskolai mobilhasználatot, mint például Hollandia. – A mobiltelefon a mindennapi életünk elengedhetetlen része. Hozzáférést ad az információkhoz, összeköti az embereket és a modern társadalom egyik fontos eszköze. Az osztályteremben betöltött szerepe azonban egyre vitatottabb. Tanulmányok kimutatták, hogy a mobiltelefonok nem oktatási célú használata jelentősen rontja a diákok összpontosítási képességét – jelentette ki Robbert Dijkgraaf oktatási miniszter. Hozzátette:

A túlzásba vitt kütyühasználat a PISA-tesztek eredményeiben is megjelent: romlott a gyerekek szövegértése, problémamegoldó képessége.

Még Finnországban is felismerték, hogy az iskolai mobilhasználat miatt romlik a diákok teljesítménye, ez pedig különösen rosszul érinti a rendszerint PISA-bajnok országot. A jobboldali kormányzat pedzegeti azt is, hogy megerősítené a tanárok és az iskolaigazgatók hatáskörét, hogy beavatkozhassanak az órákon a tanulást zavaró tevékenységekbe. Jelenleg az iskoláknak nem áll jogukban megtiltani, hogy a diákok mobilt vigyenek be magukkal.

Az Egyesült Államokban tagállami szinten szabályozzák a kérdést. Négy republikánus vezetésű állam, Ohio, Indiana, Oklahoma és Florida már korlátozza az iskolai telefonhasználatot. Floridában tavaly hoztak olyan törvényt, amely előírja az iskolai körzeteknek, hogy kitiltsák a telefonokat.

 

Pöltl Ákos, az MCC Ifjúságkutató Inté­zetének családbiztonsági szakértője, a Pannon Egyetem Védelmi Oktatási és Kutatási Centrumának vezetője a Mandinernek arról beszélt, hogy szerinte az iskoláknak képzést kell kidolgozniuk arra, hogy miként lehet a technológia megfelelő használatával, a „személyes képernyők” nélkül segíteni az oktatást.

A családbiztonsági szakértő szerint a gyermekek telefonhasználatával kapcsolatban létezik egy liberális és egy konzervatív szempontrendszer. A liberális narratíva szerint a gyerek van a középpontban, egy individuum: jogai vannak, digitális bennszülött, így nem korlátozni kell, hanem tudatos használatra tanítani. Ezek a hangok azonban meglehetősen ellentmondásosak.

Elismerik, hogy a közösségi média és a kütyük túlzásba vitt használata mentális problémákat okoz a gyerekeknél, mivel hatással van az idegrendszeri fejlődésre, mégis azt vallják, hogy már kiskorban fokozatosan be le lehet vezetni a gyermekeket a digitális eszközök világába, tudatosítással és a képernyőidő kiegyensúlyozásával.

A konzervatív szemlélet ezzel szemben egy közösség, szűkebb értelemben véve a család részeként tekint a gyermekre. Ebben a narratívában a hangsúly a gyermek idegrendszeri fejlődésén, a családi kötődés lelki egészségvédő szerepén, a családi szülői mintán van. Ezért hangsúlyt helyeznek a személyes beszélgetésekre, a közösen, játékkal, sporttal vagy egyéb, természetben is végezhető szabadidős tevékenységgel eltöltött időre, amelyek hozzájárulnak a gyermek egészséges mentális fejlődéséhez.

Pöltl Ákos emlékeztetett:

az előrejelzések azt mutatják, hogy rövidesen a konzervatív narratíva kerül fókuszba, mert a liberális elméletek sorra kudarcot vallanak, a túlzott szabadság depresszióhoz és szorongáshoz vezet.

Több kutatás is bizonyítja, hogy 2012 óta hanyatlik a gyermekek és a fiatalok mentális egészsége.

 

(magyarnemzet.hu)

 


Kedves Olvasóm!

Amennyiben lehetőséged engedi , segítsd portálunk fennmaradását, mert veszélyben van a mindenszo.hu további működése.

 

Támogasson minket!

Kártyás fizetéshez kattintson az összegre, amennyivel támogatni szeretne minket.


Egyedi összeggel szeretne támogatást küldeni? Kérem, írja be az összeget, majd nyomja meg a "Támogatom" gombot!


Átutalással szeretne támogatást küldeni?

 

 

 

0 0 szavazatok
Cikk értékelése
Feliratkozás
Kommentértesítést kérek
0 Hozzászólások
Legrégebbi
Legújabb A legtöbb szavazatot kapott
Inline visszajelzések
Minden hozzászólás megtekintése

Rólunk

Mindenszo.hu egy Konzervatív, patrióta hírportál. Nálunk a hír szent, a vélemény szabad. A liberálisok gyűlölik a mindenszót, ebből tudjuk, hogy jó úton járunk.
Hitvallásunk: „Aki embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan!” Tamási Áron

Támogasson minket

Egyedi támogatás

 

Adblock észlelve

Kérjük, támogasson minket azzal, hogy kikapcsolja az AdBlocker kiterjesztést a böngészőjéből a weboldalunkhoz.