in

Nem stadion! Valami egészen más – M30: megvannak a Miskolc-Tornyosnémeti szakasz kivitelezői

Az összesen 56 kilométernyi autópálya három szakaszban épül meg, teljessé teszi az M3-as és a szlovák határ, egyben Miskolc és Kassa gyorsforgalmi összeköttetését.

M30: megvannak a Miskolc-Tornyosnémeti szakasz kivitelezői

A TED-en kihirdették az M30-as autópálya újabb szakaszára kiírt közbeszerzés eredményét. A hirdetmény szerint a Miskolcot az EuroAszfalt Kft. által nemrég átadott, határ melletti szakasszalösszekötő útvonal három részben valósul meg:

  • az első 10,4 kilométert a 30+100-as és a 40+500-as kilométer szelvények között a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG konzorciuma;
  • a 24,2 kilométeres második szakaszt a 40+500-as és a 64+700-as között  a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. közös ajánlattevőként;
  • a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt a 64+700-as és a 86+848-as között a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi meg szintén közös ajánlattevőként.

Az M30-as autópálya korábban átadott 30 kilométeres szakasza Miskolcot csatolta be az M3-ashoz. A Miskolc utáni folytatása Borsod-Abaúj-Zemplén megye északi felével és a Kassára vezető szlovák R4 gyorsforgalmi úttal teremt kapcsolatot, kiváltva a régi 3-as főutat.

Autópálya mérnökség és kerékpárút is épül

A hirdetményből kiderül, mindhárom szakasznál kétszer kétsávos autópálya jön létre 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt üzemi sávval (vagyis leállósávval). A szerződés végleges nettó összértéke az első szakasz esetében 39,944 milliárd forint, a másodiknál 75,394 milliárd, míg a harmadiknál 63,981 milliárd forint.

Az első 10,4 kilométeres szakasz új nyomvonalon épül meg, két különszintű csomóponttal, négy felüljáróval és három aluljáróval és egy kétoldali tengelysúlymérő állomással.

A szintén új nyomvonalon létesülő második szakaszon is két különszintű csomópont épül ki, továbbá tíz felüljáró, 11 aluljáró, egy vadátjáró és zajárnyékoló fal. Itt egy kétoldali komplex pihenőhely is létrejön, valamint a nyertes feladata az encsi autópálya mérnökség kivitelezése. Ugyanakkor a projekt részét képezi

az Abaújdevecser és Forró közötti, az Encs és Forró közötti kerékpárút, továbbá az Encs és Abaújdevecser közötti gyalog-és kerékpárút kivitelezése.

harmadik szakaszon is két különszintű csomópont épül, valamint 16 felüljáró és négy aluljáró. Itt kettő kétoldali egyszerű pihenőhely is létrejön, valamint zajárnyékoló fal létesül. A projekt részét képezi többek közt hét patak medrének korrekciója is.

(forrás:magyarepitok.hu)

HOPPÁ! – A hadsereg bevetését fontolgatja a no-go zónák miatt a svéd kormányfő

NEM STADION! – 35 milliárdos fejlesztés! – A Colas és a HE-DO viszik el az autópályáig az M25-öst