in ,

Nem stadion! – Új járatokat, felújított kocsikat, egyes vonalakon pedig korszerű motorvonatokat is üzembe helyeznek

Libsik figyelmébe

Ezt a baloldal nem ismeri: lezüllesztés helyett fejlődés a MÁV-nál

 

A vasúttársaság szerint a jövő évi menetrend már maximálisan utasközpontú lesz, új járatokat, felújított kocsikat, egyes vonalakon pedig korszerű motorvonatokat is üzembe helyeznek. Nemzetközi viszonylatban pedig Budapest és Berlin között Lengyelországon keresztül újra közvetlen éjszakai összeköttetés áll rendelkezésre.

 

A MÁV minden eddiginél utasközpontúbb menetrendet hozott létre. A 2018/2019-es vasúti menetrend létrehozásánál olyan szempontokat is figyelembe vettek, mint a Budapest és Győr közötti új létesített új járat, mely a fővárosi színházak vidéki közönségének fog kedvezni, Debrecen térségében korszerű motorvonatok emelik a közlekedés színvonalát.

A menetrend tervezésekor figyelembe vettük az utazási szokások változásait, az utasforgalmi igényeket, így az új menetrend ezekhez is igazodik. Az elmúlt években kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés modernizálásának, a pályafejlesztéseknek, a felújított kocsiknak és az új motorvonatoknak is köszönhe­tően az utóbbi három évben mintegy négymillióval nőtt az utasszám”

– közölte a vasúttársaság.

A fejlesztések magja belföldön tapasztalható, Pápa és Budapest között InterCity minőségű kocsik, Debrecen térségében Desiro motorvonatok közlekednek, míg Dunakeszinél több gyorsított vonat áll meg, Budapest és Győr között pedig új járatok is közlekednek.

A késő esti, eddig Ceglédig közlekedő gyorsvonat Kecskemétig megy, Győr, Szombathely és Zalaegerszeg felől a Balaton irányába új átszállási és eljutási lehetőségek adódnak az utasok számára.

A Fonyód–Kaposvár vonalon a pálya átépítése lehetővé tette, hogy a vonatok rövidebb menetidővel közlekedjenek, a csatlakozások is jobbak lettek Kaposvárott és Fonyódon. Egyes vonatok több helyen állnak meg, a Pécs és Tapolca között közlekedő fürdővonat például Somogyjád, Osztopán, Somogyvár és Öreglak állomáson is”

– adta hírül a társaság.

A Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon közlekedő Somogy IC az utasok kérésének eleget téve megáll Kiskorpád, Jákó-Nagybajom, Kutas, Beleg, Ötvöskónyi és Bolhás településen is. A Mátészalka–Csenger vonalon új, kedvezőbb menetrend alapján közlekednek a vonatok. A Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs–Dunaújváros és a Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely vonalon a pályafelújítások miatt az év nagy részében vágányzári menetrend lesz érvényben, egyes szakaszokon pótlóbuszos átszállásokra is számítani kell az utasoknak – közölte a MÁV-Start.

A MÁV továbbá tudatta, hogy nemzetközi viszonylatban is vannak újdonságok: Bécs, Budapest és Kolozsvár között új járat indul, a Transilvania EuroCity egyúttal összeköttetést teremt Kelet- és Északnyugat-Magyarország között is.

  • Budapest és Bécs között felújított kocsik is közlekednek, amelyek a győri fővonalon a belföldi viszonylatban is javítják a komfortérzetet és a szolgáltatási színvonalat. Budapest és Berlin között Lengyelországon keresztül újra közvetlen éjszakai összeköttetés áll rendelkezésre.
  • Budapest és Krakkó között közvetlen, nappali összeköttetés várja az utazókat.
  • A Pécs–Villány–Magyarbóly–Pélmonostor útvonalon a kishatárforgalmat igénybe vevők napi négy vonatpárral utazhatnak. Pécsett a Budapest felőli IC-ről és a regionális személyvonatokról lehet átszállni, Eszék felé pedig Pélmonostoron biztosít csatlakozást a horvát vasút. A Citadella nemzetközi vonat a turisztikai szezonban – június 20-tól augusztus 24-ig – nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit is továbbít, ezáltal könnyebbé válik a kerékpáros utazás Budapest és az Őrség, illetve Szlovénia között.
  • A Hargita vonatpár menetideje a Budapest–Brassó viszonylaton 89 perccel csökken, mert a magyarországi szakaszon kedvezőbb idősávban közlekedik.
Ez tíz éve még nem így ment

Emlékezetes, hogy az országot a csőd szélére kormányzó baloldali vezetés két ütemben tett meg minden azért, hogy teljesen lezüllessze a hazai vasutazást. Kóka János SZDSZ-es közlekedési miniszter azt akarta, hogy a MÁV kiadásainak csökkentése érdekében megszüntessék a vasúti közlekedést bizonyos vonalakon: 2007-ben 81 mellékvonal bezárásának lehetőségét vizsgálta meg.

2007-ben az MSZP-SZDSZ végül ezeket a vonalakat zárta be és nehezítette meg a helyiek életét:

  • Környe – Kisbér – Pápa
  • Pápa – Csorna
  • Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót
  • Lepsény – Hajmáskér
  • Sellye – Villány
  • Diósjenő – Romhány
  • Kisterenye – Kál-Kápolna
  • Mezőcsát – Hejőkeresztúr
  • Kazincbarcika – Rudabánya
  • Nagykálló – Nyíradony
  • Murony – Békés
  • Kunszentmiklós-Tass – Dunapataj
  • Kecskemét – Fülöpszállás
  • Kiskőrös – Kalocsa
Bajnait sem kell félteni, ő is nagy előszeretettel rombolta a MÁV-ot

Hiába váltotta Gyurcsányékat Bajnai Gordon, a MÁV szándékos amortizálása nem maradt el, úgy tűnik ez egy baloldali hagyomány. A 2007-es nagy botrányt kavart vasútzárások után 2009-ben is nekiálltak vonalakat bezárni. December 13-án váltott menetrendet 2009-ben a MÁV, ekkor szüntették be a személyszállítást 24 vasútvonalon és vonalszakaszon, mintegy 800 kilométeren. Bajnaiék abban bíztak, hogy ezzel évente hárommilliárdot spórolhatnak. Hónig Péter akkori közlekedési miniszter eredetileg ezer kilométernyi szakaszt záratott volna be, melyen naponta 6400 ember utazott.

(forrás: Bokor Gábor, 888.hu)

Hoppá! – Vadonatúj fegyvereket kapnak a hazánkat védő magyar katonák!

Ma sem Orbán bukott meg, hanem az ellenzék – Hadházyék lebőgtek a közmédia előtti tüntetésen (PS-galéria)