in ,

Nem stadion – Új hidat kapott a 4-es főút és a debreceni vasútvonal

A főút mellett a Kabáról Nádudvarra vezető közút forgalma is gyorsult az R-Kord és a V-Híd által kivitelezett projektnek köszönhetően

A kapcsolódó útcsatlakozások befejezése után Kaba mellett átadták a Budapest-Záhony vasútvonal és a 4-es főút felett átívelő kabai közúti felüljárót – adta hírül a NIF Zrt.

 

Az átkelő a Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz fejlesztésében valósult meg, amit az R-Kord Kft. és a V-Híd Építő Zrt. kivitelez két ütemre bontva: Püspökladány és Ebes, illetve Ebes és Debrecen között. A fejlesztésben 160 km/órás közlekedésre alkalmas, modern vasúti létesítményekkel felszerelt pályát adnak át összesen 39 kilométeren.

Az ebesi állomás átépítése már elkészült

A most átadott beruházás kiváltotta a korábbi szintbeni kereszteződéseket, ezzel jelentősen felgyorsítva mind a 4-es főút, mind a Kabáról Nádudvarra vezető közút forgalmát, egyúttal a biztonságot is növelve. A felüljárón a közúti forgalom mellett a gyalogos és a kerékpáros forgalom is biztosított.

A Püspökladány-Ebes vasútvonalon korábban már átépítették a nyíltvonali szakaszokat, valamint Ebes állomást. Ezzel párhuzamosan épült meg a kabai felüljáró, valamint a környéken lévő utak csatlakozásához szükséges felhajtók és lehajtók.

Az épülő átjáró egy korábbi műholdas felvételen (google)

Jövőre mindenhol befejeződnek a munkálatok

A vonalon az idei évben történik meg Kaba és Hajdúszoboszló állomások átépítése is, utóbbi állomás fejlesztését márciusban megkezdték.

A munkálatok során az állomások teljes vágányhálózatát és felsővezetéki rendszerét korszerűsítik. Emellett magasperonokat létesítenek, peronaluljárók, liftek, perontetők épülnek, megteremtve az akadálymentes állomási környezetet.

2020-ban a tervezett ütemezés szerint az állomási előterek (parkolók és kerékpártárolók, térvilágítás, biztonsági rendszerek kialakítása) átépítése, valamint az új elektronikus biztosítóberendezés és utastájékoztató rendszer kiépítése történik. A Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz teljes átépítése az Ebes-Debrecen közötti szakasz fejlesztésével együtt 2020 végén fejeződhet be a beruházó NIF Zrt. közleménye szerint.

(Hegedűs Gergely, magyarepitok.hu)

Csaló Jobbik – A Jobbik egykori szimpatizánsai aláírásait hamisíthatta az EP-ajánlóíveire

Nem stadion – Ősztől korszerű kollégium várja az Óbudai Egyetem hallgatóit